El GOB reclama la retirada del projecte de la ronda nord d'Inca

El GOB reconeix que Inca té “problemes greus de mobilitat”, però considera que el projecte generarà “nous problemes”. | Arxiu

TW
4

El GOB ha demanat la retirada del projecte de la ronda nord d'Inca i l'adopció de “solucions adaptades a les necessitats reals” del municipi. Els ecologistes consideren que el projecte “no és una ronda urbana sinó una nova carretera a l'estil Matas-Munar”.

L'entitat, que reconeix que Inca té “problemes greus de mobilitat”, considera que el projecte no inclou alternatives reals i que la infraestructura generarà “nous problemes”. “La tipologia de via prevista, no es correspon a la concepció de ronda urbana, sinó que és una nova carretera que travessa sòl, majoritàriament rústic, amb els impactes greus que això comporta”, assegura.

El GOB, en aquest sentit, considera que l'impacte del projecte “és crític” i que afecta “molt negativament” el patrimoni natural i paisatgístic del sòl rústic del municipi. Segons els ecologistes, el projecte preveu “arrasar” més de 20 hectàrees, afectant 145 parcel·les, així com terres de cultiu i zones arbadres.

L'entitat considera, a més, que es “tallaran” tots els antics camins de municipi i que es “destrossarà” el paisatge rural al nord del poble que, mirant cap a la Serra de Tramuntana, quedarà “tallat” per la infraestructura. Els ecologistes consideren, a més, que el projecte “afavorirà l'especulació i el creixement urbanístic” de la ciutat de forma expansiva.

Impacte “inassumible”
El GOB, finalment, reitera que el projecte implicarà un “impacte inassumible” i considera que existeixen “alternatives reals” que podrien representar “un element integrador i fins i tot embellidor de la ciutat”. Així, les alternatives, segons els ecologistes, podrien “estalviar doblers públics i minimitzar el consum de territori”.