algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 13°
15°

Artà impulsa una promoció turística pionera a través de les noves tecnologies

El Pla turístic posa en marxa el sistema d’audioguies a través d’un codi Bidi, a més del centre de visitants i la targeta de fidelització

122228
En els panells hi ha el codi, com es pot veure a la part inferior de la imatge. Amb el mòbil, el turista disposarà d'una àmplia informació del lloc que visita.

El municipi ha apostat per les noves tecnologies per impulsar un turisme actiu, sensibilitzat amb l'ecologia i l'entorn i enamorat de la cultura. El Consistori de la localitat té en marxa des de l'any 2009 un ambiciós Pla de turisme finançat a tres bandes: Ajuntament, Govern balear i Executiu central, amb l'objectiu de potenciar el desenvolupament social i econòmic del poble a través de la creació d'un nou producte de qualitat a partir del patrimoni històric, natural i cultural. Aquest pla es desenvolupa any rere any i ja s'han aconseguit importants realitzacions. Un dels projectes pioners que aquest mes entra en funcionament és el de les audioguies, lligat a la tecnologia punta.

Nova senyalització

La Sala va posar en marxa una nova senyalització a tot el poble. Conté un codi Bidi, codi bidimensional format per quadrats blancs i que conté informació codificada. L'interessat, amb el mòbil, podrà fer una fotografia del codi i immediatament obtindrà tota la informació del lloc on es troba en aquell moment en cinc idiomes. Aquest codi està connectat amb una web, que ara s'acaba de gestionar.

Així ho va explicar el regidor de Turisme, Bartomeu Gili. "Aquest projecte ja està en marxa. És pioner i aviat es posarà en funcionament. Ara començarem una àmplia campanya d'informació per donar a conèixer aquest sistema". Aquesta setmana es va reunir la mesa de qualitat turística, integrada pel batle, amb altres representants polítics, de les associacions, de la cooperativa, comerços i un representant de la Conselleria de Turisme.

En aquesta mesa es varen donar a conèixer els projectes duits endavant, com també els que es duran a terme el 2012. Així, a principi d'any, començarà a funcionar la targeta de fidelització. Aquesta targeta aglutinarà en un preu únic tota l'oferta del municipi. Amb aquest document, es podrà comprar als comerços i visitar monuments i espais atractius. Gili afirmà que "una de les inversions més importants serà la museïtzació del centre de visitants que es farà a l'estació. Serà un espai emblemàtic i de referència i serà el principal punt de partida". El plec de condicions sortirà a final d'any amb un preu de 360.000 euros. "Un dels altres projectes importants és la creació d'una entitat mixta de gestió turística i la creació d'una línia de marxandatge.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Alabada, fa mes de 12 anys

Bravo per Artà.
Capdavanters a tot Mallorca en saber entendre's a favor dels nostres interessos comunitaris.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente