nubes dispersas
  • Màx: 25°
  • Mín: 16°
24°

Perillen les aturades del tramvia al Port de Sóller

Al nou passeig Marítim, els combois només es podrien aturar al principi i al final, ja que Costes ha previst els pujadors al costat contrari dels accessos als vagons

55200
En teoria, el mes de febrer el tramvia ja tornarà a circular. | Ll.Garcia

El tramvia podria no fer cap aturada en tot el nou passeig Marítim del Port de Sóller -llevat d'una a la Torre i una altra a la terminal- si Demarcació de Costes manté en el projecte la col·locació dels pujadors al costat de la mar, a la zona de vianants. Malgrat que aquesta ubicació sembla la lògica, ja que a l'altre costat de la via hi ha el vial per a vehicles, el projecte no va tenir en compte la configuració dels tramvies, que tenen els accessos dels viatgers a l'altra banda. El Ferrocarril de Sóller va advertir Costes d'aquest greu inconvenient ja fa mesos, però el projecte del passeig encara no s'ha modificat, tot i les reiterades peticions per part de l'empresa.

El president del Ferrocarril, Òscar Mayol, admet que els tramvies es podrien girar, però en aquest cas quedarien inhabilitats tots els pujadors entre Sóller i el Port situats a la dreta de la via en direcció al nucli costaner. La direcció del Tren manté reunions amb els tècnics de Costes per tal d'arribar a un acord sobre aquesta col·locació i Mayol creu que finalment s'hi trobarà una solució, com ha passat amb altres aspectes tècnics del projecte que també entraven en conflicte amb la línia ferroviària que recorre la badia.

Poc espai

Un dels problemes principals que afecten la nova configuració del passeig és l'escàs espai que hi ha entre la mar i l'altre costat, fet que ha obligat a ajustar al màxim les distàncies. Així, la companyia del Tren de Sóller també va detectar que els pals de les catenàries s'havien situat massa a prop de la via, amb la qual cosa augmentava el perill si algú treia el braç o el cap durant el recorregut. Separar més els pals obliga a llevar espai a les voravies o al vial dels cotxes. Aquest problema ja ha estat resolt, atès que era una qüestió de seguretat.

Pel que fa al ritme de les obres, avancen molt ràpidament i fins i tot ja s'ha començat a pavimentar amb llambordes part del traçat de la nova via. En teoria, el mes de febrer els tramvies ja han de tornar a circular per la primera línia del Port de Sóller, però ho faran uns metres més allunyats de la mar, perquè el traçat anterior estarà destinat ara als vianants.

La badia serà dragada

L'empresa Inicia Plus de Obras y Servicios serà l'encarregada de realitzar el dragat del Port de Sóller, després que Ports de les Balears hagi adjudicat a aquesta empresa les obres per un import de 145.510 euros. Aquest projecte s'afegeix al del passeig Marítim, ja que 4.023 metres cúbics de sediments dels extrets del fons marí de la badia serviran per complementar la regeneració de la platja prevista en el projecte de passeig que al mateix temps realitza el Ministeri de Medi Ambient. Cal recordar que el projecte de Costes preveu fer recréixer uns 400 metres lineals la platja del Través, que actualment no existeix. Per aconseguir la fixació d'aquests sediments, el projecte de desenvolupament integral de la badia (el que actualment realitza Costes) inclou, a més, la construcció d'un espigó submergit perpendicular a la costa.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.