La nova estació marítima del port d'Alcúdia, inaugurada el 24 de maig de l'any 2010, ha tancat el primer exercici amb una caiguda en el trànsit de passatgers en línia regular d'un 5 per cent. El transport de sòlids en orri puja un 11 per cent, però el de líquids -gairebé tot el gas liquat que es fa servir a Mallorca hi arriba a través del port d'Alcúdia- baixa espectacularment: un 36 per cent. Aquesta minva supera d'un 25 per cent la mitjana de la de la resta de molls balears.
La construcció d'aquest equipament va suposar una inversió sense precedents al nord de l'Illa. Amb un pressupost de 13 milions d'euros, representa una clara intenció d'impulsar el que es coneix com el segon port de Mallorca, consolidat en la darrera dècada com un punt d'entrada estratègic a les Illes, principalment des de Menorca i Barcelona. Tanmateix, l'entrada en funcionament, en el moment més dur de la crisi econòmica, provoca que el balanç dels sis primers mesos de funcionament no sigui, precisament, positiu.
Des de la inauguració de l'estació, el maig passat, el trànsit regular de passatgers hi ha registrat una davallada del 5 per cent respecte de 2010. Tot i que encara no es coneixen les xifres corresponents a desembre, les dades acumulades de transport ordinari de viatgers són de 134.265 des de principi d'any, enfront dels 141.522 usuaris que es desplaçaren des del port d'Alcúdia el 2009. La minva podria haver estat més alta, però per novembre hi hagué un increment de 917 passatgers respecte de l'any passat.
Però cal comentar que el problema NO ES L'ESTACIÓ MARÍTIMA, sino les companyies que hi operen. Balearia te uns vaixells molt petits i incòmodes. L'any passat vaig partir d'Alcúdia amb aquesta companyia però ho jur... Mai més!!!