cielo claro
  • Màx: 26°
  • Mín: 18°
17°

El tren fa la seva via

La línia Manacor-Artà entrarà en funcionament a final de 2011 i s'ha fet una modificació del projecte per minvar l'impacte i el terreny expropiat

44040
Les autoritats feren una visita per comprovar in situ el desenvolupaments de les obres. | A.Bassa

Serà un tren modern, innovador, amb menys impacte visual i amb menys terreny expropiat del previst inicialment. La nova línia fèrria Manacor-Artà serà una realitat en el darrer trimestre de 2011. Les obres fan via i continuen per bon camí. El projecte inicial ha sofert una modificació, ja que s'han tingut en compte les al·legacions tants dels veïns com dels ajuntaments afectats. Així ho va anunciar ahir el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, en el transcurs d'una visita d'obres en el tram de Son Servera-Artà. En aquesta visita multitudinària, hi varen assistir el delegat de Govern, Ramon Socias, batles, regidors de la comarca, a més dels representants de les empreses adjudicatàries.

El projecte bàsic de modificació es traurà ben aviat a informació pública. Segons explicaren els tècnics de SFM, "es reduiran les franges d'expropiació passant de vuit a 5 metres, amb l'esperit d'afectar menys els expropiats pel projecte". El recorregut total de la línia és de 30,442 quilòmetres i el traçat manté en tota la longitud l'antic corredor. Les obres que es duen a terme adaptaran la línia per a la circulació del material mòbil denominat tram tren. Amb la modificació, segons explicà el conseller, "es recullen les peticions dels veïns i ajuntaments, i es baixa la plataforma per tal de reduir l'impacte visual i aconseguir una línia més respectuosa amb l'entorn".

Personal

Les actuacions s'iniciaren en el mes d'abril i es fan en tres trams amb un pressupost d'uns 80 milions d'euros. Actualment, hi ha 280 persones que fan feina en els diferents fronts que tenen les distintes empreses adjudicatàries. D'altra banda, el conseller va destacar l'esforç en la recuperació de tot el patrimoni ferroviari. Es du a terme la preservació i conservació de tots els elements arquitectònics i de valor històric del traçat antic que hi ha a tot el trajecte: els 14 ponts, el viaducte i les antigues casetes guardavies, a més de l'estructura original de totes les estacions i edificis auxiliars que quedaran intactes.

S'han recuperat ja l'estació de Sant Llorenç i ara s'està treballant amb les de Son Carrió, Son Servera i Artà i previsiblement estaran llestes el mes de març. Hi haurà una estació provisional a l'entrada de Manacor. També varen destacar que s'han trasplantat els arbres, devers 400, que havien anat creixen des del tancament de la línia i que impedien el pas de la maquinària.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per ca, fa mes de 13 anys
D'aquesta gent cap mai ha agafat el transport públic i poc els importa, només fotos per un tren que anirà buit, quina gentusa.
I aquest gent és l'equerra que tenim a Mallorca?
No m'extranya que guanyi el PP amb aquests ineptes al govern.
Vies Verdes Ja! No més carreteres No més trens absurds!
Valoració:0menosmas
Per Tira, tira, tralara lareta, fa mes de 13 anys
El tren hauria de fer la seva via, però per anar a Sineu, allò que ha plogut no ho sap ni Déu.
Valoració:4menosmas
Per cosme, fa mes de 13 anys
molta cara tenen. diuen que els passatgers els importen i a la vegada desprecien la puntualitat dels primers viatgers dels primers trens del matí per arribar a Palma i els feran anar en autobús per arribar tard o desistir de anar en transport públic i agafar el cotxe per arribar prest a la feina. el que realment els importa es la inauguració de mla electrificació abans de les eleccions .
cosme
Valoració:1menosmas
Per PQ, fa mes de 13 anys
¿CUANTAS FOTOS YA VAN DE ESTAS OBRAS?
Valoració:0menosmas
Per Joan de Balàfia, fa mes de 13 anys
Si ha d'estar llesta sa línia en es final del 2011 igual guanya el PP ses eleccions i ho atura tot
Valoració:-1menosmas
Per No me fii de cap polític, fa mes de 13 anys
En total està pressupostat per més de 190 milions sense tenir en compte el sobrecost de les obres públiques. Un desastre d'iniciativa. El tren amb menys demanda del pla de ferrocarrils. No han comparat els resultats amb la possibilitat de posar una xarxa d'autobusos eficients (no AUMASA). I necessiten més de 40 km de reposició.

HIpòcrites.
Valoració:18menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente