El tren fa la seva via
La línia Manacor-Artà entrarà en funcionament a final de 2011 i s'ha fet una modificació del projecte per minvar l'impacte i el terreny expropiat
Les autoritats feren una visita per comprovar in situ el desenvolupaments de les obres | Foto: A.Bassa
Serà un tren modern, innovador, amb menys impacte visual i amb menys terreny expropiat del previst inicialment. La nova línia fèrria Manacor-Artà serà una realitat en el darrer trimestre de 2011. Les obres fan via i continuen per bon camí. El projecte inicial ha sofert una modificació, ja que s'han tingut en compte les al·legacions tants dels veïns com dels ajuntaments afectats. Així ho va anunciar ahir el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, en el transcurs d'una visita d'obres en el tram de Son Servera-Artà. En aquesta visita multitudinària, hi varen assistir el delegat de Govern, Ramon Socias, batles, regidors de la comarca, a més dels representants de les empreses adjudicatàries.
El projecte bàsic de modificació es traurà ben aviat a informació pública. Segons explicaren els tècnics de SFM, "es reduiran les franges d'expropiació passant de vuit a 5 metres, amb l'esperit d'afectar menys els expropiats pel projecte". El recorregut total de la línia és de 30,442 quilòmetres i el traçat manté en tota la longitud l'antic corredor. Les obres que es duen a terme adaptaran la línia per a la circulació del material mòbil denominat tram tren. Amb la modificació, segons explicà el conseller, "es recullen les peticions dels veïns i ajuntaments, i es baixa la plataforma per tal de reduir l'impacte visual i aconseguir una línia més respectuosa amb l'entorn".
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Campanya d’ensabonada a la monarquia espanyola (espòiler: la pagam entre tots)
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- [VÍDEO] Arran mostra l’acció contra la Conselleria i crema fotos de polítics i hotelers
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
D'aquesta gent cap mai ha agafat el transport públic i poc els importa, només fotos per un tren que anirà buit, quina gentusa. I aquest gent és l'equerra que tenim a Mallorca? No m'extranya que guanyi el PP amb aquests ineptes al govern. Vies Verdes Ja! No més carreteres No més trens absurds!
El tren hauria de fer la seva via, però per anar a Sineu, allò que ha plogut no ho sap ni Déu.
molta cara tenen. diuen que els passatgers els importen i a la vegada desprecien la puntualitat dels primers viatgers dels primers trens del matí per arribar a Palma i els feran anar en autobús per arribar tard o desistir de anar en transport públic i agafar el cotxe per arribar prest a la feina. el que realment els importa es la inauguració de mla electrificació abans de les eleccions . cosme
¿CUANTAS FOTOS YA VAN DE ESTAS OBRAS?
Si ha d'estar llesta sa línia en es final del 2011 igual guanya el PP ses eleccions i ho atura tot
En total està pressupostat per més de 190 milions sense tenir en compte el sobrecost de les obres públiques. Un desastre d'iniciativa. El tren amb menys demanda del pla de ferrocarrils. No han comparat els resultats amb la possibilitat de posar una xarxa d'autobusos eficients (no AUMASA). I necessiten més de 40 km de reposició. HIpòcrites.