algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 11°
13°

Propera destinació: badia d'Alcúdia

El Govern salva el Pla estratègic per comercialitzar de manera conjunta Muro, Alcúdia i Can Picafort, víctima de la retallada antidèficit de Zapatero

44930

Els hotelers i politics d'Alcúdia, Muro i Can Picafort sumen esforços per comercialitzar una única destinació turística.

Miquel Àngel Canals - E.Ballestero

La Conselleria de Turisme del Govern de les Illes Balears contribuirà amb 900 mil euros al finançament d'un ambiciós pla d'excel·lència turística que pretén consolidar el lideratge de la badia d'Alcúdia com a destinació turística. Així ho va confirmar ahir la consellera Joana Barceló als batles, regidors i hotelers d'Alcúdia, Muro i Can Picafort, que van acudir a la Conselleria per cercar un ajut econòmic que permeti donar sortida a un projecte pioner a les Illes, afectat directament per la retallada anticrisi aplicada pel Govern central.

Alcúdia, Muro i Can Picafort van presentar el juny passat el pla d'excel·lència amb què pretenien concursar a Madrid en el marc del projecte de millora de la competititivitat amb què la Secretaria General de Turisme vol fomentar la col·laboració entre el sector públic i el privat. Això no obstant, entre altres mesures anticrisi, el Govern de Zapatero va decidir en el darrer moment obrir un parèntesi de dos anys durant els quals se suprimeixen tots els plans de productivitat.

Davant aquesta situació, el pla d'excel·lència turística de la badia d'Alcúdia, impulsat per les associacions hoteleres amb el suport dels diferents ajuntaments i valorat en 4.455.000 euros a desenvolupar en quatre anys a fi d'oferir al turista una única destinació unida a la qualitat sota la marca de Benestar Actiu, quedava completament fora de joc.

Els diferents agents turístics i els responsables polítics dels tres municipis van acordar en una reunió reduir al màxim el cost del projecte sense perdre'n l'essència amb l'objectiu d'aconseguir fons suficients per executar-lo durant els pròxims dos anys, termini que previsiblement durarà la retallada financera de Madrid. El Pla estratègic de la badia d'Alcúdia es desenvoluparà així durant els pròxims dos anys amb un pressupost d'1.890.000 euros, dels quals 900.000 seran aportats per la Conselleria de Turisme del Govern de les Illes Balears a través d'un consorci al qual es podria incorporar també el Consell de Mallorca.

Consell

De fet, els responsables polítics i els hotelers de la badia d'Alcúdia es reuniran ara amb els responsables de Turisme del Consell de Mallorca per demanar també la seva implicació en el projecte amb una possible aportació de 450 mil euros més.

Potencial esportiu i de natura

El Pla estratègic de la badia d'Alcúdia, en el qual han treballat 110 responsables turístics dels sectors públic i privat, pretén oferir al turista una única destinació de qualitat sota la marca de Benestar Actiu, que unifiqui Alcúdia, Muro i Can Picafort. En els darrers anys, s'han creat a la zona rutes cicloturistes, de senderisme i nordic walking. La idea cerca aprofitar el potencial d'aquestes infraestructures oferint un servei integral al visitant. Es pretén que un ciclista que triï la badia com a lloc vacacional pugui circular amb seguretat per les rutes ciclistes i, quan s'aturi, pugui trobar als bars i restaurants la beguda o el menjar adequat a les seves necessitats, com també que dins la mateixa destinació pugui complementar la pràctica de l'esport amb un massatge. Es tracta d'aprofitar al màxim els recursos comuns tot promocionant, especialment durant la temporada baixa, el potencial del turisme esportiu i de naturalesa que té la zona.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.