Som a les portes de la fi del nou mil·lenni. Sembla que aquesta
serà una dada en què es romprà amb tot i en què començarà una nova
etapa. Cadascú des de la seva posició hi influirà en més o menys
mesura.
«Cada civilització té una sensibilitat pròpia i interpreta mites
que són eterns, segons el llenguatge que li sigui familiar, però és
evident que el llenguatge divulgatiu no és l'òpera. A mi allò que
m'interessa és fer creïble i coherent amb la nostra civilització la
temàtica que Samson tracta en la seva obra». Així pensa Stefano
Poda, director d'escena de l'òpera Samson et Dalila, que
s'estrenarà el proper dia 26 de maig al Teatre Principal.
Una proposta gens convencional per a la fi del mil·lenni,
atrevida, agressiva i molt avantguardista, que de ben segur cridarà
l'atenció. «No pretenc escandalitzar, sinó simplement renovar i
reciclar el públic, que la gent reflexioni. Tot això és el resultat
de tot un equip, de l'esforç d'unes persones i del Teatre
Principal. No menysprei la tradició, però opín que en aquestes
coses més convencionals serveix per reiterar tòpics inútils que no
duen a pensar en el que era el centre d'atenció d'interès de
l'autor. No vull sentir-me dipositari de cap veritat. Només vull
sol·licitar al públic que cerqui ell mateix una explicació al mite
de Dalila o de Samson», explicà Poda.
Una escenografia imponent tecnològicament, un vestuari
abstracte, negre, atemporal, amb una línia depuradíssima que ve de
molts anys de recerca. I, sens dubte, unes veus prodigioses: Dolora
Zäjick, una de les màximes dives del Metropolitan de Nova York que
debuta en el rol de Dalila. El tenor serà Carles Moreno i la
direcció, de Renato Palumbo.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.