STEI: «PISA 2023 posa de manifest que el rol del docent és clau en el procés d’aprenentatge»
«La caiguda sense precedents de la mitjana de l’OCDE, i encara més de la Unió Europea a causa de la pandèmia, fa palès que les pantalles no eduquen i que la figura dels docents és clau en el procés d’ensenyament i aprenentatge». Així s'ha expressat el sindicat STEI Intersindical aquest dimarts. Aquest és el primer report després de la pandèmia i dels seus efectes: «Si una cosa ha demostrat la situació viscuda amb la Covid-19 és que les relacions humanes són educatives, que és un procés que dura tota la vida i que l’absència d’aquestes relacions genera greus problemes emocionals, com s’observa en la salut mental dels joves illencs».
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Campanya d’ensabonada a la monarquia espanyola (espòiler: la pagam entre tots)
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- [VÍDEO] Arran mostra l’acció contra la Conselleria i crema fotos de polítics i hotelers
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@ fXck Agenda 2030 No, hombre, no. Bauzá, Madrid, el TIL, los padres, Prohens, VOX o las pantallas son los responsables. Los profesores lo hacen estupendamente. Y no hablemos de pedir y hacer el ganso con cartelitos. Se les da de lujo. Pero cero responsabilidad en cuanto a su trabajo que, a la vista está, hacen como el culo. Curiosamente hay excepciones en privados y algún concertado. Pero, eh! La culpa es de las pantallas.
Que les pantalles no ajuden a l'aprenentatge, no era cap secret, era més que previsible la pèrdua de capacitat d'escriure i entendre. Que alguns aparqueu els vostres fills davant de pantalles des dels 2n dia d'haver nascut per no sofrir-los plorant o perquè estiguin tranquils també té conseqüències, que no són culpa dels docents, però que acaben reflectint-se en els resultats educatius/acadèmics. Insistiré una i mil vegades, la feina del docent és transmetre coneixement, i ensenyar a utilitzar-lo o a accedir-hi. Educar als fills a llegir des de petits en paper, a no frustrar-se quan les coses no són qüestió d'un clic i 2 segons, és cosa dels pares única i exclusivament també. Tenir fills no pot ser tenir-los i acte seguit que el món l'eduqui per vosaltres, més que res perquè el món no ho farà (basta pujar a un tren qualsevol dia a qualsevol hora a un tren i sentireu tota casta de músiques, discussions de tota casta, i coses que se poden/haurien fer amb auriculars i/o en privat). I aquestes coses de pedagog que no ha trepitjat en sa vida una aula, que l'alumne ha de ser el 130% del temps feliç no s'ha de frustrar, i que si no arriba (perquè no li surt dels nassos i no fa res) l'has d'aprovar regalant-li les coses i adaptant-ho absolutament a aquests paràmetres, també afegeix al banyat. Un cas ben diferent serien alumnes amb dificultats reals. No se tracta d'educar als fills com als anys 50, però han de llegir a casa, i han d'entendre que no sempre les coses seran com ells volen, han d'aprendre a administrar la frustració, i això, novament és cosa dels pares. També han d'aprendre que la seva música o els seus drames amorosos no fa falta s'airegin belant dins d'un tren. Finalment a qui s'han de demanar explicacions en moment de les assignatures suspeses és a l'alumne, no al professor, el professor se limita a recollir evidències del procés d'aprenentatge, i qui executa les tasques és l'alumne = l'alumne n'és el responsable.
Y enseñar de otra manera. Alguna culpa tendran