lluvia ligera
  • Màx: 13°
  • Mín:
10°

STEI: «PISA 2023 posa de manifest que el rol del docent és clau en el procés d’aprenentatge»

224153

«La caiguda sense precedents de la mitjana de l’OCDE, i encara més de la Unió Europea a causa de la pandèmia, fa palès que les pantalles no eduquen i que la figura dels docents és clau en el procés d’ensenyament i aprenentatge». Així s'ha expressat el sindicat STEI Intersindical aquest dimarts. Aquest és el primer report després de la pandèmia i dels seus efectes: «Si una cosa ha demostrat la situació viscuda amb la Covid-19 és que les relacions humanes són educatives, que és un procés que dura tota la vida i que l’absència d’aquestes relacions genera greus problemes emocionals, com s’observa en la salut mental dels joves illencs».

En el cas dels alumnes de les Illes Balears, estan per davall de la mitja de l’Estat en matemàtiques, lectura i ciència, amb uns resultats pitjors que al 2018.

L’STEI considera que aquestes dades posen de manifest «que les pantalles i els programes educatius poden oferir informació però no eduquen, que substituir docents per programari no funciona i que la bretxa digital ha augmentat la desigualtat entre els alumnes».

També critica que les avaluacions externes i estandarditzades no tenen presents les causes que provoquen els mals resultats, com és el context econòmic i social dels alumnes: «Amb aquest enfocament neoliberal, l’educació perd la seva funció transformadora i el compromís amb la transformació social i prioritza les habilitats i competències específiques per satisfer les demandes del mercat».

Per a l'STEI, «és el moment de reivindicar i posar en valor el rol fonamental del docent, al qual es culpa sovint davant l’opinió pública dels resultats educatius. Cal invertir en reducció de ràtios, una bona atenció a la diversitat, menys burocràcia i unes millors infraestructures educatives i passar de les pantalles a les solucions reals per al sistema educatiu de les Illes Balears, que en cap cas ha d’incloure la segregació lingüística de l’alumnat».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Claro que sí, guapi, fa dervers d'un any
@ fXck Agenda 2030

No, hombre, no.
Bauzá, Madrid, el TIL, los padres, Prohens, VOX o las pantallas son los responsables.
Los profesores lo hacen estupendamente.
Y no hablemos de pedir y hacer el ganso con cartelitos. Se les da de lujo.
Pero cero responsabilidad en cuanto a su trabajo que, a la vista está, hacen como el culo.
Curiosamente hay excepciones en privados y algún concertado.
Pero, eh! La culpa es de las pantallas.
Valoració:0menosmas
Per Inca, fa dervers d'un any
Que les pantalles no ajuden a l'aprenentatge, no era cap secret, era més que previsible la pèrdua de capacitat d'escriure i entendre.

Que alguns aparqueu els vostres fills davant de pantalles des dels 2n dia d'haver nascut per no sofrir-los plorant o perquè estiguin tranquils també té conseqüències, que no són culpa dels docents, però que acaben reflectint-se en els resultats educatius/acadèmics. Insistiré una i mil vegades, la feina del docent és transmetre coneixement, i ensenyar a utilitzar-lo o a accedir-hi.

Educar als fills a llegir des de petits en paper, a no frustrar-se quan les coses no són qüestió d'un clic i 2 segons, és cosa dels pares única i exclusivament també. Tenir fills no pot ser tenir-los i acte seguit que el món l'eduqui per vosaltres, més que res perquè el món no ho farà (basta pujar a un tren qualsevol dia a qualsevol hora a un tren i sentireu tota casta de músiques, discussions de tota casta, i coses que se poden/haurien fer amb auriculars i/o en privat).

I aquestes coses de pedagog que no ha trepitjat en sa vida una aula, que l'alumne ha de ser el 130% del temps feliç no s'ha de frustrar, i que si no arriba (perquè no li surt dels nassos i no fa res) l'has d'aprovar regalant-li les coses i adaptant-ho absolutament a aquests paràmetres, també afegeix al banyat. Un cas ben diferent serien alumnes amb dificultats reals.

No se tracta d'educar als fills com als anys 50, però han de llegir a casa, i han d'entendre que no sempre les coses seran com ells volen, han d'aprendre a administrar la frustració, i això, novament és cosa dels pares. També han d'aprendre que la seva música o els seus drames amorosos no fa falta s'airegin belant dins d'un tren. Finalment a qui s'han de demanar explicacions en moment de les assignatures suspeses és a l'alumne, no al professor, el professor se limita a recollir evidències del procés d'aprenentatge, i qui executa les tasques és l'alumne = l'alumne n'és el responsable.
Valoració:4menosmas
Per fXck Agenda 2030, fa dervers d'un any
Y enseñar de otra manera. Alguna culpa tendran
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente