cielo claro
  • Màx: 15.26°
  • Mín: 11.83°
13°

Mals resultats de les Balears a l'informe PISA

Els alumnes de les Balears han obtengut resultats en l'Informe del Programa per a l'Avaluació Integral d'Alumnes (PISA) de 2022 que els deixen per sota de la mitjana estatal en Matemàtiques, Lectura i Ciència i empitjorant respecte a l'informe de 2018.

En concret, segons les dades consultades per Europa Press, els alumnes de les Balears han obtingut una puntuació de 471 punts en Matemàtiques, front de la mitjana estatal de 473 punts; 472 punts en Lectura front dels 474 punts de la mitjana estatal; i una puntuació de 480 en Ciència front dels 485 punts dels companys de la resta de l'Estat.

A l'edició PISA 2022 hi varen participar 1.999 alumnes de 15 anys (4t d'ESO) matriculats a 53 centres de les Illes.

En comparació amb els altres anys, els resultats de l'informe PISA 2022 denoten una baixada en totes les competències avaluades respecte a 2018. Així, en Matemàtiques es passa de 483 a 471 punts; en Lectura de 479 a 472 punts; i en Ciència de 482 a 480 punts.

Sobre això, el conseller d'Educació i Universitats, Antoni Vera, ha admès que malgrat que els resultats de les competències en els estudiants de les Balears es mantenen en la mitjana estatal, són els resultats més baixos en els darrers deu anys, la qual cosa denota que el nivell ha baixat.

Quant a les mitjanes globals de l'estudi, des de la Conselleria mantenen que si bé es donen lleugeres diferències en les puntuacions mitjanes de les Balears respecte a les de la mitjana d'Espanya en totes les competències, aquestes no són estadísticament significatives.

En termes generals, els alumnes espanyols han obtingut el seu pitjor resultat de la història de l'Informe PISA en Matemàtiques en l'edició de 2022, també han empitjorat els seus resultats en Lectura respecte a l'informe de 2018 però han millorat en Ciència.

Per comunitats, els estudiants que han obtingut una major puntuació que la mitjana de l'Estat en Matemàtiques (473) han estat els d'Aragó (487), Astúries (495), País Basc (482), Cantàbria (495), Castella i Lleó (499), Galícia (486), La Rioja (493), la Comunitat de Madrid (494) i Navarra (492), mentre que els d'Aragó han obtingut la mateixa mitjana que a nivell estatal (473).

Per sota de la mitjana, es troben els alumnes d'Andalusia (457), Illes Balears (471), Illes Canàries (447), Castella-la Manxa (464), Catalunya (469), Ceuta (395), Extremadura (469), Melilla (404) i la Regió de Múrcia (463).

En Lectura, han obtingut una puntuació superior a la mitjana de l'Estat (474) els estudiants d'Aragó (488), Astúries (497), Cantàbria (494), Castella i Lleó (498), País Valencià (482), Galícia (485), La Rioja (487), la Comunitat de Madrid (496) i Navarra (478).

No obstant això, han tengut una puntuació menor que la mitjana estatal els alumnes d'Andalusia (461), Illes Balears (472), País Basc (466), Illes Canàries (463), Castella-la Manxa (468), Catalunya (462), Ceuta (404), Extremadura (468), Melilla (405) i la Regió de Múrcia (468).

Respecte a Ciència, han aconseguit superar a la mitjana estatal (485) els escolars d'Aragó (499), Astúries (503), Cantàbria (504), Castella i Lleó (506), Galícia (506), La Rioja (500), la Comunitat de Madrid (502) i Navarra (489).

Per contra, per sota de la mitjana en Ciència es troben els alumnes d'Andalusia (473), illes Balears (480), País Basc (480), Illes Canàries (473), Castella-la Manxa (475), Catalunya (477), Ceuta (410), País Valencià (483), Extremadura (479), Melilla (414) i la Regió de Múrcia (482).

L'Informe PISA 2022 que elabora cada tres anys l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), recollit per Europa Press, revela que en Matemàtiques els estudiants de l'Estat espanyol han obtingut 473 punts, la qual cosa suposa el seu pitjor resultat en la història de l'informe.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Claro que sí, guapi, fa 3 mesos
Yo estoy flipando.
La sociedad, el entorno ruidoso, las pantallas, carencias de todo tipo (claro, hace cuarenta años no había ninguna), esta es muy buena: hijos inadaptados con padres rabiosos (la Vero nunca decepciona), y hasta la higiene personal.
Elija usted la causa que quiera. O una combinación de varias.
Menos los profesores, claro.
Me parece fascinante.
Me encanta.
Valoració:-3menosmas
Per A. Cirer, fa 3 mesos
Quan els infants fracassen a l'escola és un fracàs de tota la societat. És com l'augment de la violència entre els menors. Viuen en un entorn ple de renou i de pantalles, no saben entretenir-se de maneres no tòxiques. Els pares, no tots, no els traslladen que cal respectar els mestres. Hi ha moltíssima desigualtat. Els alumnes amb necessitats especials se solen acumular en uns pocs centres. Els mestres estan cansats de dir-ho. Es tracta d'un treball entre les autoritats educatives, les famílies, els barris, els serveis socials i els docents. Ja ho veu, conseller, si en té, de feina. No segregui més si no vol empitjorar la situació.












Valoració:4menosmas
Per T. Ferrer, fa 3 mesos
El que fa realment pena, és que enlloc de solventar les mancances a casa (d'on provenen moltes), se'ls doni la culpa als professors o als polítics. Qui no treu bones notes, no és perquè l'Estat li posi traves, si nó perquè té mancances. No vengeu amb excuses separatistes, si us plau.
Valoració:7menosmas
Per Emigrante, fa 3 mesos
Ya veo a las samarretas verdes en la calle por una educación pública de calidad.
Y a J. Sastre en huelga de hambre hasta que estos resultados mejoren.

Autocrítica? Estamos mejor que Extremadura. Creo que con eso, alcanza.

Ah ... y no olviden que la lengua no se toca.
Valoració:-3menosmas
Per De Asprer, fa 3 mesos
Amiga TINA. Els doblers son els nostros impostos. I yo pago molts, i em costa molt. Es clar que hi ha gent que viu del estat com un parasit.
Es una vergonya, que amb el cost que suposa per cualsevol mallorqui, s´educació sigui lamentable.
Que deixin triar a cada persona la escola, i que mos donin el 6.600 euros com a deduccio de la base imponible.
Valoració:-4menosmas
Per Xx (ver), fa 3 mesos
Si no comptessin les xifres dels fills dels inadaptats la mitjana milloraria molt substancialment. Tenir uns pares rabiosos i refractaris pel català no ajuda a millorar els percentatges dels alumnes.
Hi ha certs emigrats que més ens valdria a tots que tornassin a la Ñ vaciada. Ja seria hora que la tornassin a poblar.
Valoració:1menosmas
Per xisca, fa 3 mesos
Ja des de Ed. Infantil, els pares no volen ni sentir parlar de que els menuts NECESSITEN reforçar a CASA, molts hàbits. Per ex. els de higiene personal, alimentació, ordre, atenció (saber escoltar quan se li parla)... etc. O la necessitat que tenen molts, d'AMPLIAR el seu vocabulari. En definitiva, no volen que cresquin. I a mesura que van fent anys, escarrufa veure les seves mancances amb les tasques a l'aula, en els jocs etc. Davant això, al professorat li queden poc recursos.
Valoració:6menosmas
Per Patriota, fa 3 mesos
La enseñanza pública en nuestro país es una basura y es tirar dinero de nuestros impuestos a un pozo sin fondo. Hay que cerrarla y privatizarla.
Valoració:-8menosmas
Per Mallorqui!!!, fa 3 mesos
A ca nostra, com els grans liders d´esquerres .... educació privada i a escoles internacionals.
Valoració:4menosmas
Per Pobleret, fa 3 mesos
Du ser per això que a Extremadura, Murcia i Melilla estan pitjor: perquè estudien mes hores de català. Per dir dois...
Valoració:7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente