La propietària del Café Colón: «El cambrer entén poc el mallorquí però ja quan li xerren el català se perd»
Després que aquest diari hagués explicat aquest diumenge l'episodi de discriminació lingüística que varen patir un grup de persones al Café Colón de Llucmajor «per haver demanat un cafè amb llet en català», hem rebut la justificació dels fets per part de la propietària.
També a Illes Balears
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
21 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Clar, si això hagués passat al cantó mallorquí de Suïssa, el cambrer tendria clar que primer de res i de tot hauria de parlar la llengua de la terra. Però com a Espanya això va l'inrevés el tenim despistat i s'emprenya quan no sap que ha de fer, si jo fos suís seria igual. En aquesta orgia només me toca rebre, i tant és si davant hi ha un suís, un anglès o un espanyol genuí.
X Que tanqui el negoci!, Sa propietària des Cafè Colon és conscient de tots es clients que ha guanyat????
Trist molt trist a ca nostre un anglès,francès,alemany,italià,castellà poden ser atesos en el seu idioma en canvi un autocton no.Trist trist.
És a dir que sa propietària admet que és una ignorant militant i que es cambrer ja va començar enrient-se dels clients. Però clar, a sa realitat catalanofòbia açò és el més normal del món #todobien #porqueseenfadan
Un cafè amb llet: mallorquí Un cafè amb llet :català Sí, clar és molt diferent.
La propietària del Cafè Colon és conscient de tots els clients que ha perdut?
El que ha de fer un treballador/a quan no domina l'idioma que utilitza un client/a és demanar a l'encarregat/da que aquest client/a sigui servit per un altre company/a que si l'entengui. I sobre tot no enfadar-se per açò. És el que fan els recepcionistes dels nostres hotels. S'ha de ser més llest en aquests casos. L'errada és de la direcció del negoci que no té una visió positiva dels qui allà hi van a consumir.
Xerrar, parlar, conversar, rallar, son verbs completament acceptats. Només un mossón que s'ha criat parlant sempre en Castellà, seria capaç de limitar la nostra llengua d'aquesta forma tan brutal i ofensiva. En el mòn gonella, qualsevol animalada val per fer bocíns el Català i destrossar el Mallorquí. Aneu a predicar el Gonellisme a l'Estat Islàmic, si tantes ganes teniu de convertir gent a la vostra doctrina fantasmagòrica i irreal.
Parece que no hay titulares mas importantes y esta gilipollez a algunos les pone que no veas, patetico el asuntillo.
He llegit cualque comentari q posa que haurien de parlar mallorqui.... Be... Començare per dir que es mallorquí no se Parla! Se Xerra! He llegit q es catalans han fet s'esforç de aprender español?????? Aixo es per Pixar y no treure gota... A Mallorca no tenim CAP problema de xerrar castella o mallorquí! Es problema sorgeix quan Mos volen imposar una llengo que no es nostra y un problema social (tema indepe) que tampoc mos correspon.... Es mallorquíns de veres, ja esteim cansats de que es tema catalá Mos esquitxi! Per aquesta motiu molta de gent ja n'esta farta y te aquesta actitud.... Que no dic q me paresqui be! Pero l'entenc!