Aquest dematí s’ha presentat el programa ‘Estiu al port’ que omplirà d’activitats el port de Maó durant un total de cinc dies dels mesos d’estiu. A l’acte de presentació han assistit el primer tinent de batlia de Cultura, Festes i Port, Héctor Pons, el tinent de batlia d’Esports i Joventut, Carlos Montes, la regidora de Comerç, Turisme i Promoció Econòmica, Maria Membrive, la regidora de Fires i Mercats, Mina Moll, i el regidor de Microciutat, Manolo Lora, així com nombrosos col·laboradors i participants en el programa.
‘Estiu al port’ és el programa de l’Ajuntament de Maó que engloba totes les activitats que tendran lloc al port de Maó durant els mesos d’estiu. Passacarrers, concerts, la Nit d’Art, espectacles eqüestres, activitats relacionades amb el món del motor i moltes propostes més per gaudir de la màgia i l’encant d’un port únic i ple de vida.
Un port per a vianants
Héctor Pons ha explicat que la principal novetat del programa és que els dies 20 de juliol i 10 d’agost, el port de Maó es convertirà en un espai per a vianants, i es tallarà la circulació des de la costa de Corea fins a l’antiga Estació Marítima del moll de Ponent. Aquests dos dies s’aprofitarà el vial del port i les esplanades de la zona del parc Rochina per a fer activitats, i hi haurà disponible un servei d’autobús llançadora gratuït, que farà un total de set parades, i connectarà l’aparcament de la zona de cala Figuera amb l’aparcament de la zona de l’antiga Estació Marítima. A més, també hi haurà un servei de taxi marítim, que mitjançant un llaüt contribuirà a facilitar la mobilitat pel port. La connexió amb la resta de la ciutat es podrà realitzar amb la línia d’autobús regular número 15, que circula des de l’estació d’autobusos fins a l’ascensor del passeig Marítim.
Festa del Carme
El primer dia d’activitats serà el dia de la Festa del Carme (14 de juliol), que enguany comptarà amb un programa d’activitats més extens, que a més de la tradicional processó marinera inclourà dos concerts, del Grup Cala Joia i de la Banda de Música de Maó, i un mercat artesà.
Nit d’Art
La Nit d’Art tendrà lloc el 20 de juliol i comptarà amb la participació d’un total de 45 artistes, que oferiran una mostra de les seves obres en l'espai comprès entre la sireneta Mô i el Club Marítim de Maó. A més, el mateix dia tendrà lloc el Mercat Som Art, un mercat alternatiu que inclourà actuacions musicals i espectacles eqüestres.
Activitats esportives i relacionades amb el món del motor
Els actes previstos per al dia 10 d’agost comptaran amb la participació del Club Marítim de Maó, que oferirà diverses activitats esportives, i també estaran dedicats al món del motor. Carlos Montes ha explicat que el programa d’activitats inclourà un recorregut i una exposició de vehicles antics, i també comptarà amb una exhibició acrobàtica del pilot Narcís Roca.
Concert de Los 40 Principales i demostració de surfskate de Buragun
Enguany, al tradicional concert de Los 40 Principales, que tendrà lloc el dia 31 d’agost, i que cada any compta amb una gran acceptació, s’hi sumarà una exhibició de surfskate, organitzada per Buragun Menorca.
Festes de Gràcia al port de Maó
Finalment, el dia 9 de setembre el port acollirà un total de cinc escenaris de música en directe, en el marc de les festes de Gràcia 2018. A més, tendrà lloc el tradicional castell de focs artificials.

Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.