El PP vol un referèndum per decidir si s'escriu Peguera o 'Paguera'
El Partit Popular de Calvià ha registrat una moció perquè es faci un referèndum a través del qual siguin els ciutadans qui decideixin si ha de ser Peguera (amb 'e') o Paguera (amb 'a'). Així, en el proper ple de dia 26 de maig es debatrà una moció perquè es promogui una consulta popular entre els residents de la zona perquè siguin aquests els qui expressin la seva voluntat respecte al topònim de la localitat costanera.
També a Illes Balears
- L’Associació d’Usuaris del Tren denuncia un cas de xenofòbia, actituds incíviques i demana a SFM que actuï
- [VÍDEO] La darrera ‘confessió’ de Jaume Santandreu: «el meu epitafi 'aquí hi ha un que intentà canviar el món i l’únic que aconseguí és que no el canviassin a ell'»
- El conseller d’Educació diu que fa comptes augmentar la segregació del alumnes per raó de llengua, però no aclareix amb quin pressupost
- Alexandre Miquel Novajra: «Més que la volta al món en tres-cents dies, faig la volta al dia en tres-cents mons»
- El que ens va ensenyar Durruti
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Volem un referéndum per decidir si el PP ha de ser il.legalitzat o no, per decidir si ha de condemnar el franquisme o no, per decidir si ha de pagar com a partit tot el que han robat els seus membres o no,...etc,etc,etc.
I perquè no feim un referèndum per determinar si Mallorca és una illa o un continent?
Podrem fer el referéndum després d'haver fet el del Principat.
Referendum ja! Madrid, Madriz o Madrit?
I doncs.- Creo que deberías preocuparte de lo tuyo y dejar al PP, tranquilo. Como si no existiese.
Des de quan, els temes llingüístics se resolen per referendum...? Jo estic pel dret a decidir, però trob que en aquets temes a quí s'ha de consultar a la UIB... tot lo demés fa peguera !!!
Ja, ja, ja, ja... I que ho són de prepotents aquests del PP. Ara serà pels seus "coneixements lingüístics" que s´establirà la llengua catalana! Tremolau, que llavors també voldran decidir si els cirurgians han d´actuar d´una manera o altra. Per què no? Ho saben tot de tot! N´hi ha de betzols que diuen, que diuen, n´hi ha de betzols que xerren tots sols....
En castellà se ha de escriure "Peguera", en mallorquí segons la ortografia també "Peguera" o de una altra manera "Pïguera" , ja que pertocaria escriure la primera vocal amb una "i" que en mallorquí té el so de vocal neutra (ë). El mot "pega" deriva del llatí "pica" que tenia una i llarga. En general la i llatina llarga en castellà se ha transformat amb e tancada i en mallorquí amb vocal neutra (ë).
Uep!, s'han apuntat en es dret a decidir????
El topònim Peguera no ve de pegar. La primera "e" no es pronuncia tancada; es pronuncia neutra. Així que la brometa de "Fa peguera" només té sentit entre aquells mallorquins que encara haurien d'anar a escola a aprendre la llengua.