cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 22°
22°

Matas es fa el sord i Nadal, el suec

L'expresident al·lega problemes d'oïda per no respondre a les preguntes de la comissió de Son Espases

La sessió s'ha hagut d'interrompre perquè un dels càmeres de televisió s'ha acubat. | Agències

L'expresident del Govern, Jaume Matas, ha anunciat aquest divendres, mitjançant videoconferència des del Centre Penitenciari de Segòvia, que no contestaria a cap de les preguntes dels portaveus de la comissió parlamentària de l'Hospital Universitari de Son Espases per recomanació de la seva advocada. El també exministre de José María Aznar ha aparegut amb un aparatós embenat al cap i ha estat la seva advocada, Pilar Gómez Pavón, l'encarregada de traslladar les preguntes dels grups. Matas ha demanat la paraula abans de començar per deixar clar que no contestaria a les preguntes dels diputats per recomanació de la seva advocada i "per raons físiques evidents".

Mentrestant, l'exvicepresident del Consell de Mallorca Miquel Nadal ha declarat des de la presó de Palma que els expresidents del Govern balear i del PP i del Consell de Mallorca i Unió Mallorquina (UM) en el període 2003-2007, Jaume Matas i Maria Antònia Munar, respectivament, eren els que "prenien les grans decisions".

Per a això, ha continuat, "mantenien almanco una reunió mensual i que el dia a dia dels acords polítics pactats entre els dos partits eren gestionats per ell mateix per part d'UM i per Rosa Estaràs, exvicepresidenta del Govern i del PP en aquella època".

Nadal ha declarat avui per videoconferència des de la presó de Palma, on compleix pena per un cas de corrupció, a la comissió del Parlament balear que investiga la concessió i construcció de l'hospital de Son Espases de Palma. El també exvicepresident d'UM ha recordat que han passat vuit anys i que no recorda molts aspectes de la gestió del govern del Consell d'aquells anys.

A preguntes dels diputats del PSIB i de MÉS, sí que ha afirmat que no li "consta" que PP i UM arribessin a un acord perquè els diputats del Consell de Mallorca es donassin suport mútuament i votessin a favor de permís per a la construcció de l'hospital de Son Espases, una iniciativa de Matas, i la venda dels terrenys de Can Domenge per construir habitatges, una proposta del Consell presidit per Munar.

Nadal també ha recordat que és públic que un objectiu polític del programa de govern autonòmic del PP en aquella legislatura era la construcció de l'hospital de Son Espases.

El passat mes de gener, l'exconseller de Territori del Consell de Mallorca Bartomeu Vicens va dir davant aquesta comissió d'investigació que l'aprovació dels projectes de l'hospital i de Can Domenge en un mateix ple de la institució insular va haver de ser fruit de l'acord de governabilitat PP -UMVicens va aclarir que ell no va assistir a les reunions per pactar la governabilitat per a la legislatura 2003-2007, cosa que normalment solia ser responsabilitat dels presidents dels partits polítics. Vicens va comentar que va assistir a algunes reunions de les celebrades per arribar a un pacte de governabilitat, però que en cap d'elles es va parlar de Son Espases o de Can Domenge, dos assumptes investigats per la Justícia per la comissió de presumptes irregularitats.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per I doncs, fa mes de 8 anys

Pareix que li ha caigut damunt, el marcador del Palma Arena!

Valoració:1menosmas
Per Quin rollo, fa mes de 8 anys

I això no és un turbant de moro?
Que s´ha passat a l´islam i ha deixat de banda els quicos i altres companys de partit?

Valoració:2menosmas
Per pere joan lil·la, fa mes de 8 anys

Mandeeeeeeeeeeeeeeeeeee ???

Valoració:0menosmas
Per Solucions, fa mes de 8 anys

Amb aquest embenall que li tapa les orelles, com voleu que hi senti? Que li treguin i li mirin si té cap mal que li impedeixi sentir-hi.
Potser amb una injecció d´una agulla de pam li fugiria la sordera. Per què no ho proven?

Valoració:1menosmas
Per k, fa mes de 8 anys

Te mal per es cap i no son crosteres

Valoració:2menosmas
Per Lo Rat Penat, fa mes de 8 anys

L'embenat que duia al cap es veía que no l'havia fet cap profesional d'infermeria.Es veu que li va fer la seva advocada.Quina vergonya que aquest tipo hagi estat President de la nostra Comunitat!! I els seus fan es distrets.A un país normal els declararien il.legals per pertenènça a grup delictiu.

Valoració:6menosmas
Per Blai, fa mes de 8 anys

Quins temps aquells tan feliços en què l' "eje de la prosperidad" funcionava sense entrebancs. Esperancita, Francisco i Jaume. Quina ruina ens han deixat!

Valoració:6menosmas
Per crosteres, fa mes de 8 anys

Bon titular!

Valoració:4menosmas
Per Antelm, fa mes de 8 anys

Matas vol convertir el judici amb una farsa.

Valoració:8menosmas
Per Cliiiinnnccc, fa mes de 8 anys

Que algú li tiri un euro al darreres, veureu si es gira!.

Valoració:19menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente