Una tesi doctoral de la UIB analitza les arrels evolutives de la confiança
La tesi de Cristina Acedo analitza les arrels evolutives de la confiança | Foto: UIB
La tesi doctoral de Cristina Acedo, presentada a la Universitat de les Illes Balears (UIB), investiga els mecanismes cognitius i psicològics que condicionen els humans a cooperar en petits grups. La tesi, dirigida pel doctor Antoni Gomila Benejam, del Departament de Psicologia, planteja una nova perspectiva multidisciplinària sobre els factors que influeixen en les relacions socials humanes, en les quals les arrels evolutives tenen un paper determinant.
La investigació posa de relleu que la vida social humana se sustenta en la cooperació d’una manera diferent respecte a altres espècies. Ara bé, en els estudis sobre la cooperació humana encara queden sense explicació moltes qüestions sobre els seus orígens evolutius, que poden ajudar a entendre millor aquest fenomen.
En la tesi s’analitzen les relacions cooperatives destacant la seva relació intrínseca amb les relacions de confiança i els mecanismes cognitius i psicològics sobre els quals se sustenta, adquirits en la història evolutiva.
La tesi, que aplica una metodologia multidisciplinària, parteix de la revisió dels estudis en els quals es fonamenta la hipòtesi del cervell social de l’antropòleg britànic Robin Dunbar. Aquests treballs mostren les limitacions cognitives que hi ha en la sociabilitat humana. La investigadora de la UIB conclou que els humans han desenvolupat mecanismes cognitius i psicològics configurats cap a relacions socials properes, la qual cosa configura les relacions socials al voltant de grups petits.
També a Illes Balears
- L’STEI denuncia que la Conselleria d’Educació amaga informació sobre ràtios i quotes
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- GOB: «S’accelera la destrucció definitiva del sòl rústic a les Illes Balears»
- «Parla'm en espanyol»: un Guàrdia Civil exigeix a un veí a renunciar al català
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.