La línia 2 de metro anirà de la Intermodal a l’estació de Marratxí
Imatge del metro. Aquest mitjà ampliarà ara el seu àmbit d'acció | Foto: T. AYUGA
Palma26/11/12 0:00
El Consorci de Transports de Mallorca ha decidit crear una segona línia de metro, que unirà la Intermodal de Palma amb l’estació de Marratxí. La inversió és nul·la, ja que circularà per les mateixes vies que ho fa el tren d’Inca. S’aturarà a Jacint Verdaguer, Son Costa-Son Fortesa, Son Fuster, Verge de Lluc, Pont d’Inca, Pont d’Inca Nou, el polígon de Marratxí i acabarà a l’estació de Marratxí. El Consorci de Transports de Mallorca intenta millorar el servei als ciutadans des de dues premisses fonamentals en aquests moments de crisi: no incrementar la despesa i optimitzar els recursos existents.
També a Illes Balears
- Camisetes verdes exhaurides. Divendres se'n distribuiran 10.000 més
- Promotors de construccions encalcen propietaris de terrenys de Son Sardina i els ofereixen milions d'euros perquè venguin
- Quatre dones surten de Mallorca per unir-se a la Marxa a Gaza i fan una crida a la mobilització contra el genocidi
- Veïns de Son Sardina i sa Garriga fan públic el «suport a les mobilitzacions docents»
- Alexandre Miquel Novajra: «Més que la volta al món en tres-cents dies, faig la volta al dia en tres-cents mons»
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A veure, que no es fa una línia nova, que sáporfiten els trens que estan aturats i es circularà per les vies actuals.
A més, perdoneu, Marga voldria afegir-te una definició de "metro" que no vol dir, en cap cas, tren soterrat. Coneixes l'underground de Londres? Algunes linies del subway de Nova York? Un tram de la L9 del Metro de Madrid? El metro de Paris (trams elevats a la linia 6 per exemple...). Si això no et convens, la wikipedia ens ho resoldrà: Se denomina metro (de ferrocarril metropolitano) o subte (de ferrocarril subterráneo) a los «sistemas ferroviarios de transporte masivo de pasajeros» que operan en las grandes ciudades para unir diversas zonas de su término municipal y sus alrededores más próximos, con alta capacidad y frecuencia, y separados de otros sistemas de transporte. Las redes de metro se construyen frecuentemente soterradas (Madrid), aunque a veces se disponen elevadas (Chicago, Lima) e incluso, en zonas normalmente alejadas del centro o de expansión urbana reciente, a nivel de calle (México, Medellín) pero con plataforma reservada (condición necesaria para ser considerado metro).
Aquesta linia no requereix de cap inversió. De fet, a Marratxí ja hi ha una via morta amb andana on es pot fer la reversió de la marxa. On és el problema de plantejar que entre Palma i Marratxí no s'hagi de parlar d'horaris, sinó de freqüències? Estic estudiant enginyeria de camins intensificació en transports i un professor fa poc va dir que de transports tothom feia que en sabia. Doncs bé, la premisa de deixar de parlar d'horaris per parlar de freqüències s'ha demostrat que és un incentivador al transport públic. Us sembla això malament? A més, no penseu que reduir el temps de viatge entre Palma i Inca sigui positiu? No ho entenc. Es tracta de millorar la gestió dels recursos existents (justament això és el que ens preparen durant 5 anys a la carrera, entre moltes altres qüestions), per tant no puc dir res més que enhorabona al qui ha donat el pas de plantejar-ho, es nota que va escoltar a classe.
En aquest cas, quina diferencia hi ha entre metro i tren?, sa majoria de metros que jo conec son soterrats "subway" , llavonses quan van per una linea normal de tren dexerien de ser "metro", no?. Deu ser que anomenarlo així fa més modern.
Però això mateix no ho fa el tren?
D'acord, no es crearà cap infraestructura nova, simplement s'optimitzaràn els trens que tenim etc etc etc, És a dir, que passaran trens a marratxi cada 10 minuts? Va, i la part forana exemple Manacor i Sa Pobla, amb un tren per hora és més que suficient? I el manteniment de la línia nova serà rentable? No ho crec, per tant es crea una linia nova de metro innecessària, i amb els diners que costarà mantenir-ho bé podrien seguir un mínim les obres del tren Manacor-Artà, entre altres coses.
Esta clara l´intenció, afavorir la macro inversió del Festival Park, a hon trobam, quina casualitat, els grans: El corte inglés, Zara, Mcdonals i altres herbes.. Aquesta es una aposta clara en contra del comerç de Palma i Marratxí. Després aconseguiran que la linia de metro acomodi els horaris a la marxa nocturna que allá es monti per tal que puguin baixar els gats a Palma en metro..¿que vos pensau que aquets fan res per la comoditat de la gent en temes de transport public? ¿no vos basten les demostracions que han fet fins ara?
de palma a la farmàcia?
No sè on es la noticia.El trajecte Intermodal-Marratxi ja existia i la llevaren perque deien que no importava,que amb els trens Palma-Inca.Palma-Manacor i Palma-Sa Pobla bastava.Es veu que qualque amic seu te maquines i vagons de metro venals.I mentrestan la linea Manacor-Cala Ratjada,aturada.Aquest es el des- Govern que tenim
Andreu, perdona. Però me sembla que no hem llegit la mateixa notícia: No es farà cap inversió. Simplement s'utilitzarà el material ja disponible, per a optimitzar-lo.. Diga-li metro o tren, per que el nóm de "metro" no sé si és encertat... Però no es més que una questió semàntica.