user Pere | Fa mes de 12 anys

A veure, que no es fa una línia nova, que sáporfiten els trens que estan aturats i es circularà per les vies actuals.

user Manel | Fa mes de 12 anys

A més, perdoneu, Marga voldria afegir-te una definició de "metro" que no vol dir, en cap cas, tren soterrat. Coneixes l'underground de Londres? Algunes linies del subway de Nova York? Un tram de la L9 del Metro de Madrid? El metro de Paris (trams elevats a la linia 6 per exemple...). Si això no et convens, la wikipedia ens ho resoldrà: Se denomina metro (de ferrocarril metropolitano) o subte (de ferrocarril subterráneo) a los «sistemas ferroviarios de transporte masivo de pasajeros» que operan en las grandes ciudades para unir diversas zonas de su término municipal y sus alrededores más próximos, con alta capacidad y frecuencia, y separados de otros sistemas de transporte. Las redes de metro se construyen frecuentemente soterradas (Madrid), aunque a veces se disponen elevadas (Chicago, Lima) e incluso, en zonas normalmente alejadas del centro o de expansión urbana reciente, a nivel de calle (México, Medellín) pero con plataforma reservada (condición necesaria para ser considerado metro).

user Manel | Fa mes de 12 anys

Aquesta linia no requereix de cap inversió. De fet, a Marratxí ja hi ha una via morta amb andana on es pot fer la reversió de la marxa. On és el problema de plantejar que entre Palma i Marratxí no s'hagi de parlar d'horaris, sinó de freqüències? Estic estudiant enginyeria de camins intensificació en transports i un professor fa poc va dir que de transports tothom feia que en sabia. Doncs bé, la premisa de deixar de parlar d'horaris per parlar de freqüències s'ha demostrat que és un incentivador al transport públic. Us sembla això malament? A més, no penseu que reduir el temps de viatge entre Palma i Inca sigui positiu? No ho entenc. Es tracta de millorar la gestió dels recursos existents (justament això és el que ens preparen durant 5 anys a la carrera, entre moltes altres qüestions), per tant no puc dir res més que enhorabona al qui ha donat el pas de plantejar-ho, es nota que va escoltar a classe.

user Marga | Fa mes de 12 anys

En aquest cas, quina diferencia hi ha entre metro i tren?, sa majoria de metros que jo conec son soterrats "subway" , llavonses quan van per una linea normal de tren dexerien de ser "metro", no?. Deu ser que anomenarlo així fa més modern.

user Ca de Bou | Fa mes de 12 anys

Però això mateix no ho fa el tren?

user Josep | Fa mes de 12 anys

D'acord, no es crearà cap infraestructura nova, simplement s'optimitzaràn els trens que tenim etc etc etc, És a dir, que passaran trens a marratxi cada 10 minuts? Va, i la part forana exemple Manacor i Sa Pobla, amb un tren per hora és més que suficient? I el manteniment de la línia nova serà rentable? No ho crec, per tant es crea una linia nova de metro innecessària, i amb els diners que costarà mantenir-ho bé podrien seguir un mínim les obres del tren Manacor-Artà, entre altres coses.

user Bernat | Fa mes de 12 anys

Esta clara l´intenció, afavorir la macro inversió del Festival Park, a hon trobam, quina casualitat, els grans: El corte inglés, Zara, Mcdonals i altres herbes.. Aquesta es una aposta clara en contra del comerç de Palma i Marratxí. Després aconseguiran que la linia de metro acomodi els horaris a la marxa nocturna que allá es monti per tal que puguin baixar els gats a Palma en metro..¿que vos pensau que aquets fan res per la comoditat de la gent en temes de transport public? ¿no vos basten les demostracions que han fet fins ara?

user quina barra! | Fa mes de 12 anys

de palma a la farmàcia?

user Lo Rat Penat | Fa mes de 12 anys

No sè on es la noticia.El trajecte Intermodal-Marratxi ja existia i la llevaren perque deien que no importava,que amb els trens Palma-Inca.Palma-Manacor i Palma-Sa Pobla bastava.Es veu que qualque amic seu te maquines i vagons de metro venals.I mentrestan la linea Manacor-Cala Ratjada,aturada.Aquest es el des- Govern que tenim

user Guillem | Fa mes de 12 anys

Andreu, perdona. Però me sembla que no hem llegit la mateixa notícia: No es farà cap inversió. Simplement s'utilitzarà el material ja disponible, per a optimitzar-lo.. Diga-li metro o tren, per que el nóm de "metro" no sé si és encertat... Però no es més que una questió semàntica.