La Capitania Marítima d'Eivissa ha exigit a Baleària que presenti abans del 24 de febrer a les 14.00 hores un pla específic de reflotament del vaixell encallat a l'Illa de la Torreta a Formentera perquè, una vegada aprovat per aquest organisme, la naviliera contracti una empresa que doni les "màximes garanties de seguretat" per dur a terme aquesta tasca i traslladar el vaixell a la drassana, procés que estarà vigilat per Salvament Marítim.
Així ho han informat a Europa Press fonts de la Marina Mercant, que han assenyalat que la Capitania Marítima d'Eivissa també ha sol·licitat a Baleària una sèrie de documentació, que haurà de ser lliurada abans de les 14.00 hores d'aquest divendres, a fi de conèixer les causes de l'accident del vaixell en el qual anaven 27 persones (21 passatgers i 6 tripulants).
Concretament, s'ha demanat un informe al capità del vaixell en el qual descrigui els fets i detalli les quantitats de combustible, olis, lubricants i altres productes que romanen a bord, inclosos els olis de les màquines.
Així mateix, la Capitania Marítima ha exigit una declaració de la persona que ocupa el càrrec de primer oficial, així com l'original i la còpia del diari de navegació i el diari de les màquines i el llibre de registres d'hidrocarburs.
D'altra banda, també s'ha demanat a la naviliera que es lliurin les alarmes generades als plafons de control als motors propulsors i els equips auxiliars des del dia anterior a l'accident i el dia en què el vaixell va quedar encallat.
La Capitania Marítima també ha reclamat una còpia del manual de travessia, que ha de disposar el capità a bord i que contempla l'itinerari que portava el fast ferri Maverick Dos, que uneix Eivissa i Formentera.
D'altra banda, les esmentades fonts de la Marina Mercant han confirmat que ja s'ha traslladat a Eivissa una delegació de la Comissió Permanent d'Investigació d'Accidents i Sinistres Marítims del Ministeri de Foment, que investigarà també de manera independent les causes del xoc del vaixell contra una illa.
Així, aquesta Comissió prendrà declaració al capità i, una vegada coneguin tots els fets, determinaran quina és la causa de l'accident, tenint en compte que en aquest moment es desconeix si va ser un error humà o un error tècnic. Amb independència de quina sigui la seva conclusió, la Capitania Marítima d'Eivissa també ha obert un expedient d'investigació.
D'altra banda, la Marina Mercant ha recordat que Baleària ja ha contractat un servei subaquàtic per dur a terme la següent fase, que és el de prevenció i que consisteix en un pla de descontaminació, de manera que abans de reflotar el vaixell, s'extraurà el gasoil, tots els olis, els bots de pintura i les bateries.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ha brotar una idea, a aquesta casta de vaixells en lloc de hèlices, li poden posar rodes tractores i així podran anar per mar i terra.
Sa culpa la ténen els Maulets, que posaren s´illot allà enmig per fer tropeçar el vaixell.