Una plaga de becut vermell amenaça les palmeres del municipi
El coleòpter asiàtic posa en perill una espècie autòctona protegida
L'Ajuntament de Pollença està enviant una circular als veïns del municipi, en la qual alerta de la presència d'una perillosa plaga que afecta les palmeres. La presència del Rhynchphorus ferrugineus (becut vermell) no només afecta les palmeres, sinó que, a més, pot posar en perill el garballó, una espècie autòctona i protegida.L'àrea municipal de Medi Ambient, seguint les directrius de la Conselleria de Medi Ambient del Govern, ha posat en marxa un protocol informatiu, amb què adverteix la població del perill de podar les palmeres. «Aquest insecte detecta a gran distància l'olor del líquid lletós que desprenen les palmeres quan se les poda i, atret per aquesta olor, pot traslladar-se d'un municipi a un altre», va explicar ahir la delegada del Moll, Francisca Ramon.
També a Illes Balears
- Promouen un boicot a Mercadona: «Ens vol vendre les patates de la colonització, fetes per israelians a terres palestines robades»
- Estudiants i treballadors de la UIB criden a votar en blanc a les eleccions a rector si Carot és l'únic candidat
- Alerta a Campos per un repartidor de begudes amb tatuatges nazis
- Crida a sortir massivament al carrer per la Diada per la Llengua el 10 de maig
- Rebuig a l’Ironman Mallorca pel «greuge que representa per als residents» i «per l’ús abusiu de les infraestructures públiques»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.