El soterrament del tren, al seu pas per Inca, sembla avui més
llunyà que mai. El PSOE local va denunciar ahir que el projecte
tindrà un sobrecost d'un 50 per cent a causa d'una «falta de
previsió» de l'equip de govern municipal, liderat per Pere Rotger
(PP). Segons els socialistes, el primer edil va ocultar a l'opinió
pública un avantprojecte d'aquesta obra redactat per la Conselleria
d'Obres Públiques l'any 2005, sense advertir que la sortida del
tren coincideix exactament amb la nova circumval·lació sud (llavors
en construcció).
El portaveu del PSOE d'Inca, Xavier Ramis, va explicar ahir que,
ara que han tingut accés a l'avantprojecte, han pogut comprovar que
l'inici i el final del soterrament coincideixen, exactament, amb la
circumval·lació sud i amb el projecte de la futura circumval·lació
nord, fet que obliga a prolongar 800 metres el soterrament i 1'2
quilòmetres més la zona de trinxera. Aquesta circumstància dispara
el cost inicial previst per a aquesta obra amb 48 milions d'euros,
el finançament de la qual estava sent negociat amb el Govern
central. Per aquest motiu, caldrà reiniciar les negociacions.
Ramis va assegurar ahir que, quan la Conselleria d'Obres
Públiques va redactar l'avantprojecte del soterrament del tren
l'any 2005, encara no s'havia acabat d'executar la circumval·lació
sud, el projecte de la qual es podria haver adequat a aquesta
actuació, la qual cosa "segons els socialistes" hauria suposat, a
més, un menor impacte visual de la rotonda de l'hospital, perquè no
hauria estat necessari que la circumval·lació fos en un nivell tan
baix.
«Volem denunciar que el batle va ocultar intencionadament
informació per vendre, just abans d'eleccions, un projecte que
resulta ser completament irrealitzable per la seva falta de
planificació», va apuntar Ramis.
Els socialistes han realitzat un estudi del cost del
soterrament, abans estipulat en 48 milions, i asseguren que després
dels «errors» del PP, es necessitaran 20 milions d'euros més. «Ara
partim completament de zero i caldrà estudiar si l'opció més viable
és la de prolongar el soterrament o si convé més desplaçar la via i
construir la nova estació del tren a l'altura del quarter General
Luque», va afegir Ramis.
Segons el portaveu dels socialistes, «el batle va amagar
informació quan encara érem a temps de cercar solucions, i això
suposa tirar els diners públics».
Critiquen, a més, que «el PP s'ha gastat 22'5 milions d'euros en
obres que haurien estat totalment innecessàries, si tal com
proposava el PSOE s'hagués optat des d'un principi pel soterrament
del tren i el del pas a nivell». Així, entenen que aquests 22'5
milions més els 20 milions de sobrecost haurien bastat perquè el
tren ja estigués soterrat.El 19 de març de 2007, dos mesos abans de
les eleccions, el batle d'Inca, Pere Rotger, i la llavors
consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, van presentar
l'avantprojecte del soterrament del tren.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.