cielo claro
  • Màx: 21.84°
  • Mín: 13.08°
21°

Es dispara el preu del soterrament del tren perquè no es modificà la ronda

El PSOE denuncia que el PP va ocultar informació vital i que l'actuació costarà 20 milions més

97960
El soterrament del tren, al seu pas per Inca, costarà 68 milions d'euros, segons els socialistes.

El soterrament del tren, al seu pas per Inca, sembla avui més llunyà que mai. El PSOE local va denunciar ahir que el projecte tindrà un sobrecost d'un 50 per cent a causa d'una «falta de previsió» de l'equip de govern municipal, liderat per Pere Rotger (PP). Segons els socialistes, el primer edil va ocultar a l'opinió pública un avantprojecte d'aquesta obra redactat per la Conselleria d'Obres Públiques l'any 2005, sense advertir que la sortida del tren coincideix exactament amb la nova circumval·lació sud (llavors en construcció).

El portaveu del PSOE d'Inca, Xavier Ramis, va explicar ahir que, ara que han tingut accés a l'avantprojecte, han pogut comprovar que l'inici i el final del soterrament coincideixen, exactament, amb la circumval·lació sud i amb el projecte de la futura circumval·lació nord, fet que obliga a prolongar 800 metres el soterrament i 1'2 quilòmetres més la zona de trinxera. Aquesta circumstància dispara el cost inicial previst per a aquesta obra amb 48 milions d'euros, el finançament de la qual estava sent negociat amb el Govern central. Per aquest motiu, caldrà reiniciar les negociacions.

Ramis va assegurar ahir que, quan la Conselleria d'Obres Públiques va redactar l'avantprojecte del soterrament del tren l'any 2005, encara no s'havia acabat d'executar la circumval·lació sud, el projecte de la qual es podria haver adequat a aquesta actuació, la qual cosa "segons els socialistes" hauria suposat, a més, un menor impacte visual de la rotonda de l'hospital, perquè no hauria estat necessari que la circumval·lació fos en un nivell tan baix.

«Volem denunciar que el batle va ocultar intencionadament informació per vendre, just abans d'eleccions, un projecte que resulta ser completament irrealitzable per la seva falta de planificació», va apuntar Ramis.

Els socialistes han realitzat un estudi del cost del soterrament, abans estipulat en 48 milions, i asseguren que després dels «errors» del PP, es necessitaran 20 milions d'euros més. «Ara partim completament de zero i caldrà estudiar si l'opció més viable és la de prolongar el soterrament o si convé més desplaçar la via i construir la nova estació del tren a l'altura del quarter General Luque», va afegir Ramis.

Segons el portaveu dels socialistes, «el batle va amagar informació quan encara érem a temps de cercar solucions, i això suposa tirar els diners públics».

Critiquen, a més, que «el PP s'ha gastat 22'5 milions d'euros en obres que haurien estat totalment innecessàries, si tal com proposava el PSOE s'hagués optat des d'un principi pel soterrament del tren i el del pas a nivell». Així, entenen que aquests 22'5 milions més els 20 milions de sobrecost haurien bastat perquè el tren ja estigués soterrat.El 19 de març de 2007, dos mesos abans de les eleccions, el batle d'Inca, Pere Rotger, i la llavors consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, van presentar l'avantprojecte del soterrament del tren.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.