En aquests moments l'Ajuntament no exigeix encara als sol.licitants de llicències d'obra la documentació que acrediti el pagament de les taxes per eliminació d'enderrocs, un tràmit d'obligat compliment que el Consell de Mallorca aprovà el passat mes de novembre i que va entrar en vigor per febrer.
La passada setmana tècnics de l'Ajuntament i del Consell es varen reunir per tractar sobre aquesta problemàtica i es va concloure que l'aplicació per part de la Vila podia ser encara facultativa atès que la norma s'ha d'adaptar primer a les ordenances municipals i, en el cas de Sóller, aquesta encara no està aprovada.
El regidor d'Obres i Urbanisme, Gabriel Darder ha lamentat que tampoc no s'hagi pogut arribar a un acord amb el Consell de Mallorca per a l'habilitació a Sóller d'un punt de transferència d'enderrocs a fi de facilitar als constructors i transportistes el seu trasllat a les instal.lacions de Bunyola de MAC Insular, única estació autoritzada i abaratir els costs. S'ha de dir que les obres majors que es fan a la Vall sí que ja es veuen gravades per aquesta taxa ja que els corresponents avals són tramitats directament pels arquitectes i revisats pel Consell sense cap intervenció municipal. Tot i això les obres menors són les que generen més enderrocs i en aquests moments es donen moltes d'aquestes llicències a Sóller. Darder creu que la nova normativa pot fer aparèixer punts incontrolats d'abocament d'enderrocs una problemàtica que a Sóller estava més o menys erradicada però que l'encariment del procés pot tornar-se a disparar.