L'oli amb denominació d'origen de Mallorca cerca consumidors

Ahir es va inaugurar la quinzena del producte

TW
0


Els nins de l'escola Sant Felip Neri ja tenen el paladar una mica més entrenat per detectar el gust de l'oli de Mallorca. Amb el curs que es va iniciar al matí a El Corte Inglés, es va inaugurar la quinzena de l'oli de Mallorca, que durant els propers dies pretén acostar aquest producte amb denominació d'origen als consumidors.

El president de la denominació, Josep Oliver, i el director general d'Agricultura del Govern de les Illes Balears, Gaspar Oliver, varen saludar els menuts just abans d'explicar en què consistirà la quinzena, la qual tendrà com a plat fort una conferència avui d'Agustín Santolaya amb el títol de L'oli d'oliva verge extra i les qualitats de Mallorca per a produir la màxima qualitat.

La qualitat millora
Oliver va explicar que «aquest és un producte que de cada vegada va a més i la qualitat del qual ha anat millorant cada any. El nostre objectiu era tenir-ne una quantitat important per al mercat i donar sortida a l'oli que teníem» i ho hem aconseguit. Tant és així que a hores d'ara es comercialitzen un total de 70.000 litres de producte, que quasi tripliquen els 25.000 posats al mercat la temporada anterior.

Els nins varen aprendre a degustar l'oli després d'un petit curs que varen impartir els membres de l'empresa pública Semilla i varen tastar l'oli damunt de galletes, perquè l'impacte no fos tan gran. Així mateix, també se'ls va donar a tastar el gelat d'oli.

El director general Gaspar Oliver va explicar que «des de la Conselleria volem continuar donant suport als productes agroalimentaris amb unes jornades que estan encaminades a donar a conèixer el producte».

L'oli mallorquí que es produeix prové de les varietats d'oliva arbequina (dota l'oli d'un gust de fruita verda); picual (aporta una espurna amarga i eleva el contingut d'àcid oleic) i mallorquina (aporta a l'oli suavitat, dolçor i reminiscències de gust d'ametla madura. Presenta un alt contingut en àcid oleic).

Segons va assenyalar Josep Ramis, portaveu d'El Corte Inglés, els consumidors d'aquest tipus d'oli solen ser de manera majoritària «la població autòctona que ha descobert les excel·lències d'aquests productes, a més de les dels vins i altres menges. També tenim molta de gent venguda de fora que ha quedat encantada amb aquest producte, ha educat el seu paladar i fa comandes per poder consumir-lo a l'estranger».