Les autoescoles de Balears alerten dels riscs del nou reglament de conductors

Critiquen que el carnet B serveixi per conduir motos perquè «augmentaran els accidents»

TW
0

M.CAMPOMAR.Palma.
L'Associació Provincial d'Autoescoles de les Balears ha mostrat la seva preocupació per l'increment d'accidents de circulació que es pot produir com a conseqüència del nou reglament de conductors que ha entrat en vigor i que permet als titulars del carnet de conduir de classe B amb una antiguitat superior a tres anys conduir motos fins a 125 centímetres cúbics.

L'objectiu del nou reglament, segons la Direcció General de Trànsit, és millorar la fluïdesa de la circulació en els nuclis urbans i reduir el consum de combustible i els nivells de contaminació. Rafael Foguer, director de l'Associació Provincial d'Autoescoles de les Balears considera el nou reglament inadequat, ja que creu que «haurem d'assumir un increment en els accidents per aconseguir descongestionar les ciutats de turismes».

Foguer destaca que «una persona que està capacitada per conduir un vehicle de quatre rodes no sempre ho està per conduir un de dues rodes, per això amb aquesta mesura el que s'està fent és arriscar la seguretat vial». En aquest sentit argumenta que «si a l'elevat nombre d'accidents en els quals es veuen implicades motocicletes, sumen ara el fet que molts conductors de motos de 125 no comptaran amb la tècnica adecuada, és molt possible que el nombre d'accidents s'incrementi».

Per aquest motiu l'Associació d'Autoescoles demana a l'Administració que «posi en marxa alguna mesura mitjançant la qual els conductors de qualsevol vehicle demostrin que estan capacitats per circular amb un mínim de seguretat».

Pel que fa a les repercusions econòmiques que el nou reglament pot suposar per a les autoescoles, Foguer assegura que l'efecte negatiu serà mínim. «El nombre de persones que accedeixen al carnet A1, que fins ara era necessari per conduir una moto de 125, és molt baix, la majoria opta pel de la classe A que permet conduir una moto de qualsevol cilindrada. Si ho miram des del punt de vista econòmic pot ser que fins i tot ens afavoreixi, ja que possiblement molts conductors que ara podran conduir una moto de 125 sense el carnet A1 s'animaran i es treuran el carnet de classe A per poder conduir motos de qualsevol cilindrada», assegura Foguer.