La circulació dels quadricicles turístics, prohibida des de gener

Aquest mes entra en vigor una norma retardada durant dos anys

TW
0

Els quadricicles de lloguer, habituals a les zones turístiques, tenen prohibit des del passat dia 1 de gener circular per les vies públiques en tot el terme municipal d'Alcúdia. Amb el començament de l'any 2004 entra en vigor el decret aprovat per l'Ajuntament el 16 de febrer del 2001 que prohibia la circulació d'aquest tipus de vehicle pels carrers municipals. Els responsables municipals adoptaren llavors un acord amb les empreses de lloguer de vehicles per tal de retardar l'aplicació de la nova norma fins al vigent any i facilitar d'aquesta manera un període raonable per tal d'amortitzar les inversions realitzades en comprar les bicicletes.

Després de l'aprovació del decret el mes de febrer del 2001, l'agrupació empresarial de vehicles conductors de Balears va interposar un recurs contenciós contra la decisió de l'Ajuntament, que fou finalment desestimat pel Tribunal Superior de Justícia de Balears el 2 d'abril de l'any 2003. El jutge confirmà que és competència dels ajuntaments eliminar del trànsit urbà una sèrie determinada de vehicles, encara que aquesta decisió afecti exclusivament les bicicletes de lloguer.

Des que el ple prohibí la circulació dels quadricicles, s'ha modificat de manera significativa el mapa de carrers municipals, els únics sobre els quals l'Ajuntament té potestat. De fet, a les tradicionals vies municipals s'hi han sumat també un tram de la carretera d'Artà, des de la rotonda de Màgic fins al Port, i l'Avinguda Prínceps d'Espanya, abans competència del Govern balear.

Amb la prohibició que circulin els quadricicles, l'Ajuntament d'Alcúdia ha volgut reduir la pressió de trànsit en el municipi els mesos de temporada alta. L'important increment del nombre d'aquests vehicles començava a suposar un perill per a la circulació en algunes zones.