El consum de vedella a Mallorca iguala l'anterior a les «vaques boges»

Sols un vint per cent de la carn procedeix de la cabana illenca

TW
0

El consum de la carn de vedella a les Illes Balears ja ha sobrepassat lleugerament els nivells anteriors a la crisi de les vaques boges. Així ho confirmaren ahir el director de Mercasa, Tomás Horche, i la regidora de Consum de l'Ajuntament de Palma, Lys Riera. Actualment, el sacrifici de carn de vedella anual a l'escorxador de Palma és de 6.000 tones, que representa el 50% del consum de carn de vedella a tota l'illa de Mallorca. Ara bé, la producció autòctona de vedella només serveix per abastir un 20% del mercat actual. La resta és importada.

«El que passa és que estam parlant d'una caiguda del consum del 50% a tot l'Estat, i d'una davallada de producció del 60%», explicà Horche. El preu final de la carn de vedella també ha experimentat un lleuger creixement derivat de les tasques específiques d'esquarterament derivades de la crisi de les vaques boges. «Però hem de suposar que al consumidor no li importa pagar una mica més i tenir la seguretat que el producte que consumeix està compltament lliure de qualsevol malaltia», afegí el director de Mercasa.

Aquestes dades varen ser oferides en el decurs de la presentació a Palma de la campanya d'informació sobre la carn de vacú que s'està desenvolupant en aquests moments a tot l'Estat amb finançament de la Unió Europea i la participació de les principals empreses i majoristes del sector. Aquesta campanya es desenvoluparà en diverses fases fins al mes de novembre i permetrà arribar a un total de desset milions de consumidors a tot l'Estat, permetent «construir un estat d'opinió social favorable i sòlid en el temps sobre la carn de vacú».

Per això mateix un autobús informatiu es va traslladar fins al Mercat de Pere Garau, i avui s'instal·larà al de Santa Catalina. En l'àmbit estatal, l'anomenat «autobús de la carn de vacú» serà present a un total de 64 ciutats. A més a més, s'han decorat 2.400 punts de venda a 200 mercats municipals que permetrà reforçar la cobertura de la campanya. Segons va destacar el mateix Horche, un dels fets més significatius de la campanya és la participació d'associacions de consumidors d'àmbit estatal que garanteix «l'arribada a moltes de persones de les informacions que estam donant».