Climent Garau: «El divorci amb els comerciants és només culpa seva»

La Plataforma pel Centre Històric vol la continuïtat de les restriccions de trànsit

TW
0

La Plataforma pel Progrés del Centre Històric de Palma està decidida a defensar la instal·lació dels pilons retràctils fins al final. També dóna total suport a les restriccions de trànsit al passeig del Born. El seu portaveu, Climent Garau, assegura que estan disposats a boicotejar el petit comerç si finalment Cort, per culpa de la seva pressió, fa tornar enrere aquestes mesures.

"Com veis la pressió dels comerciants sobre el batle de Palma i quines mesures es prendran contra aquesta pressió?

"La pressió la veim malament. És injustificada i aquestes formes estan trencant el procés de diàleg habitual d'una forma virulenta. No entenem per què els comerciants encara no s'han volgut asseure amb els veïns. Mantenim la nostra posició i, si ells no volen dialogar i es torna enrerd per la pressió, iniciarem la pressió en contra del petit comerç com a motor d'aquesta passa enrere.

"S'està produint un divorci entre els veïns i els comerciants del centre històric? 
"Sí. Però quan hi ha un divorci diuen que es perd per dues parts. Aquí el divorci només l'està provocant una. Nosaltres hem defensat, i els ciutadans ho saben, la dicotomia entre comerciants i veïns mantenint un equilibri lògic. Qui ha trencat les regles de joc han estat les patronals del petit comerç, fins i tot en contra de col·lectius associats. No entenem que no vulguin asseure's amb nosaltres. Tampoc no ens sembla normal que es rebutgi la figura del regidor responsable en la matèria. Els regidors només apliquen criteris tècnics i polítics necessaris.

"Ha millorat la qualitat de vida dels residents al centre històric des que hi ha instal·lats els pilons retràctils?

"Evidentment. Ha millorat molt. Els pilons han posat en marxa una normativa dels anys vuitanta que no s'acomplia. Si milloram els barris del centre històric des de tots els punts de vista i manteníem aquesta pressió de trànsit no resident, de comoditat per travessar la ciutat, la situació era estranya. Ara amb la reducció del trànsit la qualitat de vida ha millorat molt, hi ha més tranquil·litat i ja no hi ha tants d'espants. Hi ha molta més gent passejant.

"Què suposa la creació de la línia 2 del centre històric? N'hauria d'ampliar el servei als diumenge?

"La línia 2 és un servei afegit que millora molt el que és la comunicació dins el centre històric. Fa molts d'anys hi havia la línia de circumval·lació i era una de les més emprades. La 2 ha ajudat molt a l'ús del transport públic. Evidentment s'ha de millorar i s'ha d'ampliar. Hem de pulir petites coses, però s'hauria de complementar amb un tema molt important, que és durant la temporada alta posar el tren turístic al centre històric i d'aquesta manera aconseguiríem revitalitzar les zones recuperades turístiques i ens ajudaria a reactivar el passeig de l'Artesania.

"Què li falta al centre històric per acabar de progresar? 
"Un dels objectius immediats és acabar les obres, acabar la xarxa d'aparcaments i concloure les mesures de restricció del trànsit per poder dir que ja tenim el nucli històric de Palma recuperat. Entenem el progrés com és el que és avui el centre històric. Això és progressar. Fer una recuperació integral del centre històric i de la gent que hi vivia.