La Plataforma pel Progrés del Centre Històric de Palma està
decidida a defensar la instal·lació dels pilons retràctils fins al
final. També dóna total suport a les restriccions de trànsit al
passeig del Born. El seu portaveu, Climent Garau, assegura que
estan disposats a boicotejar el petit comerç si finalment Cort, per
culpa de la seva pressió, fa tornar enrere aquestes mesures.
"Com veis la pressió dels comerciants sobre el batle de Palma
i quines mesures es prendran contra aquesta pressió?
"La pressió la veim malament. És injustificada i aquestes formes
estan trencant el procés de diàleg habitual d'una forma virulenta.
No entenem per què els comerciants encara no s'han volgut asseure
amb els veïns. Mantenim la nostra posició i, si ells no volen
dialogar i es torna enrerd per la pressió, iniciarem la pressió en
contra del petit comerç com a motor d'aquesta passa enrere.
"S'està produint un divorci entre els veïns i els comerciants
del centre històric?
"Sí. Però quan hi ha un divorci diuen que es perd per dues parts.
Aquí el divorci només l'està provocant una. Nosaltres hem defensat,
i els ciutadans ho saben, la dicotomia entre comerciants i veïns
mantenint un equilibri lògic. Qui ha trencat les regles de joc han
estat les patronals del petit comerç, fins i tot en contra de
col·lectius associats. No entenem que no vulguin asseure's amb
nosaltres. Tampoc no ens sembla normal que es rebutgi la figura del
regidor responsable en la matèria. Els regidors només apliquen
criteris tècnics i polítics necessaris.
"Ha millorat la qualitat de vida dels residents al centre
històric des que hi ha instal·lats els pilons retràctils?
"Evidentment. Ha millorat molt. Els pilons han posat en marxa
una normativa dels anys vuitanta que no s'acomplia. Si milloram els
barris del centre històric des de tots els punts de vista i
manteníem aquesta pressió de trànsit no resident, de comoditat per
travessar la ciutat, la situació era estranya. Ara amb la reducció
del trànsit la qualitat de vida ha millorat molt, hi ha més
tranquil·litat i ja no hi ha tants d'espants. Hi ha molta més gent
passejant.
"Què suposa la creació de la línia 2 del centre històric?
N'hauria d'ampliar el servei als diumenge?
"La línia 2 és un servei afegit que millora molt el que és la
comunicació dins el centre històric. Fa molts d'anys hi havia la
línia de circumval·lació i era una de les més emprades. La 2 ha
ajudat molt a l'ús del transport públic. Evidentment s'ha de
millorar i s'ha d'ampliar. Hem de pulir petites coses, però
s'hauria de complementar amb un tema molt important, que és durant
la temporada alta posar el tren turístic al centre històric i
d'aquesta manera aconseguiríem revitalitzar les zones recuperades
turístiques i ens ajudaria a reactivar el passeig de
l'Artesania.
"Què li falta al centre històric per acabar de
progresar?
"Un dels objectius immediats és acabar les obres, acabar la xarxa
d'aparcaments i concloure les mesures de restricció del trànsit per
poder dir que ja tenim el nucli històric de Palma recuperat.
Entenem el progrés com és el que és avui el centre històric. Això
és progressar. Fer una recuperació integral del centre històric i
de la gent que hi vivia.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.