El PSM vol coordinació entre les escoles i les biblioteques als barris

Els nacionalistes també reclamen un centre obert durant tota la nit

TW
0

El grup municipal del PSM a l'Ajuntament de Palma reclamà ahir una major coordinació entre les biblioteques de barriada de la ciutat de Palma i les escoles i instituts inserits als barris, «perquè tots els escolars puguin trobar els materials necessaris per a la seva formació a les biblioteques públiques», segons explicà el regidor Sebastià Serra, el qual també advocà per un canvi d'horaris que faciliti l'accés dels escolars a aquests espais de consulta. Aquesta mesura permetria evitar als pares dels escolars palmesans molts de doblers en els llibres anomenats de lectura obligatòria o recomanats. «Hem de tenir en compte que els escolars són uns dels usuaris potencials de les biblioteques més importants i per això és fonamental que puguin trobar els materials que es necessiten».

Per Serra, aquesta coordinació seria molt fàcil de fer «i de fet encara hi som a temps per aquest curs escolar, perquè no ha fet res més que començar a la primària, encara no s'han iniciat els cursos als instituts. Simplement el professorat hauria de remetre la llista de lectures a Cort i l'Ajuntament procurar disposar d'aquests materials a tots els barris». Pel que fa a l'adaptació d'horaris, Sebastià Serra demanà que les biblioteques dels barris romanguin obertes més hores cada dia, «i sobretot fins més tard, perquè molts d'infants fan activitats extraescolars que no els permeten adaptar-se als horaris d'aquestes».

El portaveu nacionalista també reclamà la coordinació entre les institucions per tal que a Palma hi hagi una biblioteca oberta durant tota la nit amb fàcil accés per a tota la ciutadania i àrees ben delimitades per edats i tipus d'usuari. S'ha de tenir en compte que a moltes ciutats d'arreu de l'Estat i de tot el món aquest tipus de centres funciona amb molta de solvència i té un públic ben determinat entre treballadors que fan torns d'horabaixa i després empren aquestes dependències i sobretot entre estudiants i treballadors dels torns de nit. «El que passa és que bastaria que hi hagués un centre obert coordinat entre totes les institucions i amb accés obert amb qualsevol dels carnets de biblioteca».