Miquel Cifre proposa un govern de consens amb regidors del PP

Posa com a condició que Del Olmo abandoni la vida política local

TW
0

Miquel Cifre (PSOE) renuncia a encapçalar una moció de censura i ofereix el seu suport a un govern de consens encapçalat per un dels tres regidors del Partit Popular, sempre que el batle Antoni del Olmo es retiri de la vida política local. La setmana passada el ple de l'Ajuntament aprovà una moció de reprovació contra el batle del Olmo amb l'abstenció dels seus socis de govern, Can Picafort Unit. PSOE i UM parlaren aleshores de presentar una moció de censura si s'arribava a un consens. Així ho explicà ahir l'exbatle i portaveu del Grup Municipal Socialista, en conèixer que el propietari dels terrenys ubicats al costat del quarter de la Guàrdia Civil ha presentat un contenciós contra el Consistori, per paralitzar les obres executades presumptament en sòl públic.

«El millor favor que pot fer Antoni del Olmo al poble de Santa Margalida és deixar la política local», explica Cifre. El portaveu dels socialistes opina que «no es pot tolerar l'actuació del batle en el tema dels terrenys del quarter de la Guàrdia Civil, ni en l'expropiació dels terrenys de l'escola, i que costarà molts milions de pessetes al poble». Cifre denuncia, a més, que «durant el temps que hi ha estat el batle Del Olmo ha adjudicat obres i serveis per valor de 3.000 milions de pessetes sense respectar el principi d'igualtat, i seguint únicament criteris subjectius, de la mateixa manera que en la contractació de més de trenta persones que han suposat un augment de 150 milions de pessetes en despeses de personal».

Miquel Cifre exigeix al batle Del Olmo «que expliqui quants de milions de pessetes s'han adjudicat a l'empresa Ferial i que aclareixi la seva relació amb aquesta empresa». «Quan jo vaig ser batle vaig fer una declaració pública de tots els meus béns i els de la meva dona, i quedaren, a més, reflectits en el registre general d'entrada de l'Ajuntament "explica Cifre. Ell (Del Olmo) hauria d'explicar quina relació directa o indirecta té per exemple amb l'empresa Inversiones Residencial Santa Eulalia, que tramità el 1999 una llicència per desenvolupar un interès social i construir un geriàtric per, tan sols uns mesos després, vendre-ho tot a la immobiliària Alcázar en una operació que generà més de 400 milions de pessetes de comissió».