El diferents trens entraran per una sola via soterrada a Palma

La futura estació internodal serà fruit d'un concurs d'idees

TW
0

Tots els trens que entrin o surtin de la ciutat de Palma ho faran a través d'una línia soterrada única i es desviaran o convergiran a partir de la via de cintura. El projecte de soterrament de les vies del tren du implícita aquesta mesura i també la unió en una sola estació de les dues que existeixen en aquest moment: la del tren d'Inca i la del tren de Sóller. Tot i que la futura estació internodal ha de ser objecte d'un concurs d'idees que hauran de convocar tant l'Ajuntament de Palma com Serveis Ferroviaris de Mallorca, el que sembla segur és que l'actual estació del tren de Sóller es conservarà. El seu caràcter modernista possiblement la salvarà i serà una de les entrades a l'estació subterrània.

El que encara no ha transcendit és de quina manera a la mateixa estació s'hi podran encabir els taxis i els autobusos de la part forana i els serveis de l'EMT, o si aquests estaran ubicats en indrets propers comunicats a l'estació, tot i que el més segur és que s'aprofitin els recursos existents i les inversions realitzades per traçar el futur definitiu de la ciutat de Palma. Hem de tenir en compte que no fa gaire s'ha procedit a la reforma de l'estació d'autobusos recuperant antics edificis de les Estacions dels trens i que el més lògic és comunicar aquesta infraestructura i no deixar-la en desús.

Sigui com sigui, el concurs d'idees serà el que aporti la solució definitiva als problemes derivats del soterrament de les vies del tren i de la construcció de la nova estació. El que també s'haurà de tenir en compte és que la desaparició de la barrera física del tren d'Inca deixa uns grans terrenys lliures al mig de barriades històriques de la ciutat que tradicionalment han viscut d'esquena, com són les zones d'Eusebi Estada i dels Hostalets i que ara hauran d'adaptar-se a la nova situació.