Antich i Fageda faran un tramvia que unirà Palma amb l'aeroport i l'Arenal

Aniran a Madrid a exigir doblers, ja que tenen projectes per valor de 70.000 milions

El batle Fageda i el president Antich arribaren a importants acords | Foto: T.A.

TW
0

El president del Govern balear, Francesc Antich, i el batle de Palma, Joan Fageda, pactaren ahir dur el tramvia (o metro lleuger de superfície) des del centre de la ciutat fins a la Platja de Palma amb un ramal de desviació cap a l'aeroport de Palma. Aquest projecte té un cost estimat de trenta mil milions de pessetes, segons va explicar el president de l'Empresa Municipal de Transports, Pedro Àlvarez, que també va ser present a la reunió desenvolupada al Consolat de la Mar. «De moment aquesta és l'única línia de tramvia viable a Palma, ja que en aquests moments l'EMT està transportant vuit milions de passatgers en la línia 15, a la qual s'han de sumar els usuaris d'altres línies d'autobús, la qual cosa ens dóna un potencial de clients de deu milions anuals», explicà Àlvarez.

Si la introducció del tramvia costa un total de 30.000 milions de pessetes, la resta dels projectes que es varen posar sobre la taula en la reunió en el Consolat de la Mar no es queden precisament curts. De fet, es calcula grosso modo que el projecte de soterrament de les vies del tren des del seu origen fins a la via de cintura costarà un total de vint mil milions de pessetes, gairebé el mateix que pot costar construir la gran estació internodal en el centre de Palma. Aquesta estació, segons confirmà el batle als mitjans de comunicació, serà ubicada a la plaça d'Espanya i permetrà que s'hi instal·lin les terminals del tren i els enllaços amb la resta dels mitjans de comunicació existents a la ciutat, «tren, autobusos privats, EMT i tramvia».

Aquesta estació pot arribar a costar fins a 20 mil milions de pessetes més, però és imprescindible si es decideix posar messions clares en favor del transport públic a la ciutat. Tots aquests projectes es faran a mig i llarg termini, ja que el Govern i Cort han acordat executar un pla d'infraestructures que s'haurà de fer efectiu abans del 2010 i que inclou les grans actuacions abans esmentades. Així mateix, també es preveu que en aquest període de temps es desenvolupi la línia fèrria fins a la Universitat de les Illes Balears i es recuperi la que enllaça amb Manacor, un dels projectes que ja ha estat avançat i presentat per part de l'Executiu Antich com una de les seves prioritats d'actuació en matèria de transport i infraestructures.

El bitllet únic
Tot i que la reunió d'ahir es va centrar sobretot en projectes a mig i llarg termini, el projecte per poder desenvolupar un sol bitllet únic vàlid per als trens i els autobusos avança a bon ritme. Tant és així que molt possiblement a finals d'any es pugui fer feina amb aquest tipus de bitllets. Àlvarez va dir que en aquest moment es té la tecnologia de la targeta ciutadana i és a disposició de Cort.