L'Empresa Municipal de Transports de l'Ajuntament de Palma (EMT)
serà remodelada per complet a principi d'any. El president de
l'entitat, el regidor de Cort Pedro Àlvarez, explicà a Diari de
Balears que «fa més d'un any que estam preparant el canvi definitiu
del transport urbà de Palma, que passa per la creació de noves
línies, algunes de circumval·lació, i l'augment de les freqüències
i dels serveis de les que tenim actualment». Per a això, Cort
tindrà un aliat fonamental: l'arribada de 40 nous autobusos que
s'afegiran a la flota en el mes d'octubre. D'aquesta manera, el
contingent de vehicles quedarà fixat en un total de 140 unitats,
totes completament noves. També s'ha de tenir en compte que el mes
d'octubre el sistema d'ajuda a l'explotació (SAE) funcionarà al
100%, amb la qual cosa s'optimitzaran tots els recursos.
Àlvarez també explicà que està disposat a crear «tot d'una que
el Govern ho vulgui» un consorci, en principi per a la badia de
Palma i l'àrea metropolitana, i en el futur extensible a tota
l'Illa, en matèria de transports. «Hem posat a disposició del
Govern balear tot el software de la targeta ciutadana, una
tecnologia que ja s'està començant a implantar a Saragossa i a
València i en la qual som totalment pioners i estam a la seva
disposició per al que faci falta. Allò que passa és que hem
d'acordar les tarifes i com es repartiran els ingressos».
La intenció d'aquest consorci seria crear un bitllet de
transport únic que permetés emprar el tren o els futurs trens de
Serveis Ferroviaris de Mallorca i els autobus de l'EMT de manera
conjunta. «El futur passa per cercar alternatives reals a l'ús del
cotxe i aquesta n'és una, però el consorci hauria de desenvolupar
molts d'altres aspectes». S'ha de tenir en compte que en aquests
moments l'Empresa Municipal de Transports de Palma està movent un
total de 26 milions de passatgers cada any, «gairebé el 90% de tots
els passatgers que empren transport públic en aquesta illa», i que
la targeta ciutadana ja està en possessió de més de 150.000
usuaris, tot i que es preveu que a final d'any el nombre d'usuaris
sigui de 200.000. Per això, Àlvarez considera que la peça clau del
conveni ha de ser la targeta ciutadana i tot el que es mou al seu
voltant. «Tenim la tecnologia punta del mercat en matèria de
transports, allò lògic és aprofitar-la».
Per la seva banda, el cap del PSIB a l'Ajuntament de Palma,
Antoni Roig, va explicar que «allò que s'hauria de fer és
aplicar-hi una mica de sentit comú i emprar mètodes que funcionen
en altres ciutats, com ara a Barcelona i a Madrid, i instaurar una
tarifa plana que permetés viatjar en autobús sempre que un vulgui
per un preu no superior a 3.500 pessetes mensuals. El repte que té
ara l'EMT és potenciar i millorar el transport públic, això ens
interessa a tots». La regidora d'Esquerra Unida-Els Verds,
Margalida Thomàs, explicà que «la creació d'un bitllet únic ens
sembla molt correcte, sempre que els criteris econòmics s'enfoquin
a fer-lo barat i assequible als ciutadans que vulguin
emprar-lo».
Aturades
Àlvarez també va explicar que totes les aturades d'autobús seran
modificades i canviades i que «s'hi trobarà informació sobre quan
ha d'arribar l'autobús següent i sobre quins són els millors
recorreguts i combinacions per desplaçar-se per la ciutat». Però
sobretot incorporarà elements vitals i imprescindibles per fer més
lleugeres les esperes a la ciutadania, com poden ser més ombra i
més espais per seure. Als ciutadans se'ls ha de donar informació,
però també se'ls ha de fer fàcil i còmoda l'espera, perquè si no no
s'acostuma la gent a guardar fidelitat al transport públic. Una
altra novetat és l'adaptació als euros del transport públic.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.