Una dotzena de propietaris de bars i restaurants de la zona de la Llonja han juntat esforços per tal de potenciar i revitalitzar de nou la que durant anys va ser la principal zona d'oci nocturn de la ciutat. La principal intenció d'aquest grup «és recordar a la gent que existim i que el barri de la Llonja continua oferint tot un seguit d'alternatives per a l'oci nocturn». La campanya d'estiu de la zona es basa en la creació d'un total de 10.000 bonocopes, és a dir, el proper cap de setmana quatre establiments oferiran dues copes per 1.000 pessetes als seus clients.
«El que volem és mantenir la fidelitat dels clients que ens han donat el seu suport. Hi ha un públic que té molt clar que vol venir a la Llonja i aquest és el que volem recuperar». L'oferta dels empresaris es limita a les hores compreses entre les deu i la una de la nit, «perquè ens interessa que la gent s'acostumi a sortir més aviat», tot i que els establiments romanen oberts fins a les tres de la matinada.
La principal novetat d'aquesta nova unió empresarial és que «estam disposats a denunciar els bars que no compleixen amb les normatives de l'Ajuntament de Palma. No estam disposats a suportar la gent que destorba la qualitat dels establiments d'aquesta zona». Els empresaris han calculat que en els darrers mesos es poden haver perdut uns mil milions de pessetes, «però som impotents per reclamar aquests doblers per la via judicial, perquè no tenim doblers per fer front a un plet llarg contra una administració».
Així mateix, els propietaris dels bars i locals han advertit que en altres zones de Palma, i molt especialment a la plaça de Gomila «hi funcionen nombrosos establiments sense cap llicència d'activitats i sense cap mena d'inspector per part dels estaments municipals. Sembla que hi ha hagut interessos per tal que la Llonja desapareixi».