El conseller de Turisme, Celestí Alomar, explicà ahir que creia «molt important» que el sector turístic i les empreses que hi operin, es normalitzin lingüísticament i donin suport a la contractació de personal que conegui la llengua catalana. Alomar va dir que «és un objectiu important a aconseguir en el futur, ja que el sector turístic és un mostrador molt important de la nostra realitat com a poble». El conseller explicà que s'ha de fer un esforç per implantar la llengua pròpia en el sector «sense oblidar que hem de ser realistes i que per fer feina en aquest sector és imprescindible parlar anglès i alemany».
Així i tot va qualificar de «molt important» poder atendre els proveïdors de mercaderies i els clients de les pròpies illes en la seva llengua. De tota manera, la Conselleria de Turisme encara no compta amb cap pla de normalització lingüística específic i no disposa de doblers per a cap campanya. «Estam esperant ordres d'Educació i Cultura i estam disposats a seguir a la perfecció les seves directrius».
Per la seva banda el secretari general d'UGT a les Illes Balears, Lorenzo Bravo, va explicar que «totes les iniciatives que es facin per potenciar la llengua catalana em semblen bé, el que passa és que s'han de donar més facilitats als treballadors perquè puguin aprendre aquesta llengua amb més facilitat i, així, poder-se integrar».
Lorenzo Bravo va assegurar que «el Govern balear i els ajuntaments estan fent molt poques coses per normalitzar el món del treball i del sindicalisme», i que des del sindicat que dirigeix ja s'havien demanat ajuts i suports a les màximes institucions per tal de poder normalitzar la documentació del sindicat i poder contribuir així a aquesta tasca.