Els certificats de residència ja es poden obtenir a les agències de viatges

El batle assegura que s'ha aconseguit gràcies a la marxa de l'exsecretari

TW
0

Ajuntament de Sóller i Associació d'Agències de Viatges (AVIBA) han arribat a un acord per tal d'agilitzar la tramitació dels certificats de residència, un objectiu que el consistori solleric venia perseguint des de fa temps, però que fins ara no s'ha pogut aconseguir. Així, a partir d'ara els certificats es poden obtenir a les agències de viatges de Sóller, i de fet ja hi ha hagut gent que així ho ha fet, després que l'acord s'hagi rubricat aquesta mateixa setmana.

Segons va explicar el batle, Joan Arbona, aquest tema fa dos anys que s'havia encomanat a l'exsecretari de la Corporació, Manuel Pérez Ramos, però mai no ho va arribar a fer, i en canvi ara en dos mesos s'ha aconseguit. Arbona va manifestar que d'aquesta manera s'aconseguirà agilitar la tramitació d'aquests documents i evitar les coes que de vegades es produïen per aquest concepte a l'Oficina d'Informació Municipal.

Per altra banda, en pocs dies, probablement dins la setmana, els certificats també es podran obtenir a través dels caixers automàtics de La Caixa. Tot plegat ha estat possible gràcies al conveni amb el Consorci d'Informàtica del Consell Insular de Mallorca. Ara la funció de l'Ajuntament serà anar actualitzant cada dos mesos les dades d'altes i baixes de residents.

Val a dir que el cost de l'expedició de certificats a les agències de viatges serà exactament el mateix que a l'Ajuntament, és a dir, 150 pessetes, preu que es manté des de fa ja un cert temps.