Sierra assegura que la cessió de la grua a Dornier ha estat molt positiva

Argumenta el doble de retirades de vehicles que abans

TW
0

La grua torna a estar al centre de la polèmica entre els partits polítics a l'oposició i el Govern municipal de Palma del Partit Popular. Després de les dures crítiques al servei per part del PSM, el regidor responsable de l'àrea de Circulació, José Manuel Sierra, ha volgut deixar ben clar que «la concessió del servei a una empresa privada, lluny de restar eficàcia al servei, l'ha dinamitzat i millorat, i s'ha demostrat que els criteris defensats aleshores per l'equip de Govern del PP a Cort eren encertats.

Les dades constitueixen una realitat objectiva i el seu estudi posa de manifest que, malgrat haver-se disminuït significativament la xifra de vehicles de grua disponibles, que ha passat dels 12 del 1997, encara sota gestió municipal, a només 5 els anys 1998 i 1999, el nombre de vehicles retirats ha augmentat».

A part de les xifres de retirada de vehicles, Sierra assegura que hi ha molts més avantatges, com pot ser, per exemple, el «descens prou significatiu del cost econòmic de manteniment del servei. L'any 1997, l'Ajuntament de Palma hagué de destinar una partida de 360 milions de pessetes al finançament del servei de retirada de vehicles. Dos anys després, i gràcies a la millora de la gestió que ha suposat la privatització del servei, el cost global ha baixat fins als 190 milions».

En allò que estan d'adord tots els partits és que la reducció del nombre de policies locals exclusivament dedicats a la gestió de la retirada de vehicles infractors de la via pública s'ha traduït en un total de 64 agents que poden ser destinats a altres tipus d'actuacions.