cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 22°
24°

El 91'3% dels alcudiencs troba que hi ha massa trànsit els mesos d'estiu

Els turistes destaquen com a problemàtica la pèrdua del medi ambient per la circulació

El caos circulatori que cada estiu es detecta tant al barri antic com al Port d'Alcúdia no passa desapercebut per ningú, ni pels residents ni pels turistes.

Així, un estudi realitzat per la Universitat de les Illes Balears (UIB) revela que el 91'3% dels alcudiencs troben que hi ha massa trànsit els mesos d'estiu. Curiosament, la densa circulació que es detecta en plena temporada turística molesta més els residents que no es consideren mallorquins i els que duen a Alcúdia menys de 10 anys, que als que hi viuen des de sempre. Encara que tampoc no agrada als que tenen entre 45 i 60 anys. Els turistes també col·loquen entre els punts més problemàtics el renou que genera la carretera Alcúdia-Artà i la perillositat de crear-la. També es queixen perquè, en el transport públic, els autobusos estan massa col·lapsats. I, a més, atribueixen la pèrdua de qualitat del medi ambient, en gran part, al trànsit i a la massificació.

Arran d'aquesta anàlisi, la UIB resol que és molt difícil regular l'intens trànsit que pateix Alcúdia. I encara que troben que l'obertura de la carretera de circumval·lació s'ha notat molt, afegeixen que el trànsit continua sent un problema seriós. Per a la descongestió del trànsit a Alcúdia, la UIB defensa l'arribada del tren i la seva connexió amb l'aeroport. «Si es produís aquest fet, això facilitaria molt l'arribada a Alcúdia als turistes que viatgen de manera independent».

També proposen millorar el transport públic en autobús. I de manera especial, incrementar les freqüències de l'autobús en la línia Alcúdia-Can Picafort durant els període punta. També plantegen la necessitat d'instal·lar l'estació d'autobusos en un lloc específic. Cosa que encara ara no està solucionada i que per això desperta les crítiques del concessionari del bus públic.

Un agent per cada 1.590 habitants
El Pla estratègic revela que, a l'hivern, la dotació de la Policia Local és de 32 agents i, a l'estiu, s'incrementa amb 8 o 12 agents més. Però, així i tot, a l'hivern, per una població de 10.300 habitants hi ha un policia per cada 321 ciutadans. Mentre que a l'estiu, i emprant només dades oficials, hi ha un policia per cada 870 persones. Si més no, des de la UIB s'ha fet un càlcul aproximat del pes demogràfic real d'Alcúdia a l'estiu, i situaria la ràtio en un agent per 1.590 habitants.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.