Els falcons netejaran de gavines l'espai aeri de l'aeroport de Palma

Aena-Palma es planteja introduir la falconeria en les mesures de control de fauna

TW
0

El Centre de Falcons BCN, que du el servei de control de fauna dels aeroports de Barcelona i de Bilbao, realitzarà durant deu dies proves amb sis falcons, de les espècies sacres, pelegrins i híbrids, per avaluar la situació a Son Sant Joan respecte dels ocells i, en concret, les gavines, que volen pel seu espai aeri.

A continuació entregaran un informe en el qual es detallarà el millor mètode de treball i el nombre de falcons necessaris, així com l'equip de falcons adients, a Aena-Palma, que dictaminarà si inclou la falconeria en les mesures de seguretat aeroportuàries de medi ambient «com a mètode complementari a les mesures de dispersió d'aus vigents», segons María del Carmen Cuevas, responsable de Medi Ambient de l'aeròdrom palmesà.

Els ocells que suposen un major perill per les aeronaus que aterren i s'enlairen a Palma són les gavines argenta, ja que «poden causar incidents importants si impacten sobre el fusellatge o si són absorbides pels motors de reacció», apuntà Cuevas. Uns altres ocells problemàtics, «però en menor mesura, són els falcillots negres i els torlits i les perdius (espècies d'aus terrestres corredores).

Alfonso Arisó, director del Centre de Falcons BCN, manifestà que «hi ha un gran moviment de gavines, i d'altres ocells, a primeres hores del dia i en les darreres». Perquè l'espai aeri i terrestre de Son Sant Joan «deixi de ser una zona tranquil·la, sobretot, per les gavines i la resta d'ocells i fer-les fugir, seria necessari, en un principi, un mínim de 10 o 15 falcons i entre 2 o 3 falconers», segons Arisó.