Tots s'apunten a l'«ecocampanya» i al joc de l'enigma pressupostari

Els partits van a la conquesta del votant amb caramels, sorpreses i alfabagueres

TW
0

Un sa ecumenisme reconcilia els coordinadors de campanya de qualsevol partit, el quals coincideixen a afirmar que la del 13-J serà la més verda de la història, almanco en tot allò que és responsabilitat directa del seu partit. Les tones de paper que es gastaran amb mailings i tríptics no compten, ja que per «ecocampanya s'entén ser bons al·lots i no embrutar el carrer».

El consens s'ha estès en l'aspecte econòmic. Llevat del PSM i Esquerra Unida-Els Verds ningú no és capaç de precisar què costaran els ritus de seducció al ciutadà. La contundència «verda» en arribar en aquest punt es converteix en vaguetat i apel·lacions, fetes amb to de «chica de la Cruz Roja», a la butxaca de l'abnegada militància.

En un tercer punt hi ha unanimitat: tots els partits donen menys importància que la resta als detalls formals de la campanya. És una «unanimitat divergent», d'arrels clarament anguitianes i prepostmodernes, que assegura que l'únic destacable és el programa.