nubes dispersas
  • Màx: 13°
  • Mín: 11°
12°

Foment cerca doblers a Madrid per pagar el tren Palma-Aeroport-Arenal

Joan Verger també intenta aconseguir que es desviï el tren de Sóller perquè passi per la Universitat

73506
El tren Palma-Aeroport-Arenal, un dels objectius de la Conselleria de Verger.

La Conselleria de Foment negocia amb Madrid un conveni per finançar la línia del futur ferrocarril Palma-Aeroport-Arenal, inversió considerada prioritària dins la futura xarxa de transport públic pel departament de Joan Verger.

Fonts de la Conselleria indicaren que «els nostres tècnics ens han advertit que no es pot escometre una inversió tan important com el tramvia de l'aeroport si no es pensa també a oferir un servei que abraci tota la Platja de Palma. No obstant això, Foment és conscient que l'objectiu podria costar devers 5.000 milions de pessetes i aquesta quantitat és inabordable sense el suport de Madrid. Fonts de la Conselleria indicaren que «ja s'han iniciat els contactes» amb el Ministeri d'Arias Salgado. S'ha de pensar que aquest trajecte, que implicaria uns vint quilòmetres de via, és un dels potencialment més rendibles dels que té davant el Govern, tant des del seu caire de trasllat de passatgers a l'aeroport com des de la perspectiva de dotar d'un bon servei a la populosa Platja de Palma, que també a l'hivern rep un destacat segment de clients de la tercera edat.

A més, i pel que fa a les expropiacions, seria un dels que menys problemes podria tenir en comparació amb altres línies en estudi i que ja està aprovada la seva entrada en funcionament.

Per demanar ajuda a Madrid, un dels arguments amb què compta Foment és la fortíssima inversió de la nova terminal de Son Sant Joan, amb prop de 40.000 milions provinents en bona part de la Unió Europea. No obstant això, aquesta inversió, per arribar a la seva màxima potencialitat de servei, hauria de comptar amb unes infraestructures adients que potenciassin el caràcter ambiciós que té el projecte en el seu conjunt.

El tren de Sóller es podria desviar cap a la Universitat

Una altra de les negociacions que du endavant la Conselleria de Foment és arribar a un acord amb l'empresa privada que gestiona el ferrocarril de Sóller per aconseguir un desviament en el seu trajecte que li permeti arribar fins a la UIB. Aquest desviament, que seria d'uns pocs quilòmetres, permetria oferir aquest servei, considerat de gran importància, sense haver d'iniciar una nova i costosa línia.

El problema de la negociació se centra a aconseguir un acord amb la línia de subvencions que hauria d'aportar el Govern, no només per a la construcció de les noves infraestructures, sinó també per a tot el que afecta a suports perquè els estudiants paguin uns preus inferiors als normals. S'ha de pensar que això implicaria una important col·laboració entre el Govern Balear i una empresa modèlica que ha aconseguit ser l'única privada de l'Estat en ser rendible.

A la vegada, el tren de Sóller podria compatibilitzar el servei turístic amb el que aniria destinat als estudiants, a més de la seva tradicional clientela de la Vall.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.