La Conselleria de Foment negocia amb Madrid un conveni per
finançar la línia del futur ferrocarril Palma-Aeroport-Arenal,
inversió considerada prioritària dins la futura xarxa de transport
públic pel departament de Joan Verger.
Fonts de la Conselleria indicaren que «els nostres tècnics ens
han advertit que no es pot escometre una inversió tan important com
el tramvia de l'aeroport si no es pensa també a oferir un servei
que abraci tota la Platja de Palma. No obstant això, Foment és
conscient que l'objectiu podria costar devers 5.000 milions de
pessetes i aquesta quantitat és inabordable sense el suport de
Madrid. Fonts de la Conselleria indicaren que «ja s'han iniciat els
contactes» amb el Ministeri d'Arias Salgado. S'ha de pensar que
aquest trajecte, que implicaria uns vint quilòmetres de via, és un
dels potencialment més rendibles dels que té davant el Govern, tant
des del seu caire de trasllat de passatgers a l'aeroport com des de
la perspectiva de dotar d'un bon servei a la populosa Platja de
Palma, que també a l'hivern rep un destacat segment de clients de
la tercera edat.
A més, i pel que fa a les expropiacions, seria un dels que menys
problemes podria tenir en comparació amb altres línies en estudi i
que ja està aprovada la seva entrada en funcionament.
Per demanar ajuda a Madrid, un dels arguments amb què compta
Foment és la fortíssima inversió de la nova terminal de Son Sant
Joan, amb prop de 40.000 milions provinents en bona part de la Unió
Europea. No obstant això, aquesta inversió, per arribar a la seva
màxima potencialitat de servei, hauria de comptar amb unes
infraestructures adients que potenciassin el caràcter ambiciós que
té el projecte en el seu conjunt.
El tren de Sóller es podria desviar cap a la
Universitat
Una altra de les negociacions que du endavant la Conselleria de
Foment és arribar a un acord amb l'empresa privada que gestiona el
ferrocarril de Sóller per aconseguir un desviament en el seu
trajecte que li permeti arribar fins a la UIB. Aquest desviament,
que seria d'uns pocs quilòmetres, permetria oferir aquest servei,
considerat de gran importància, sense haver d'iniciar una nova i
costosa línia.
El problema de la negociació se centra a aconseguir un acord amb
la línia de subvencions que hauria d'aportar el Govern, no només
per a la construcció de les noves infraestructures, sinó també per
a tot el que afecta a suports perquè els estudiants paguin uns
preus inferiors als normals. S'ha de pensar que això implicaria una
important col·laboració entre el Govern Balear i una empresa
modèlica que ha aconseguit ser l'única privada de l'Estat en ser
rendible.
A la vegada, el tren de Sóller podria compatibilitzar el servei
turístic amb el que aniria destinat als estudiants, a més de la
seva tradicional clientela de la Vall.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.