El Govern obre la reforma de l'Estatut a la participació ciutadana
La tercera reforma de l'Estatut d'Autonomia ja s'ha iniciat. El Govern, que vol liderar el procés, va acordar ahir la creació d'una Comissió Assessora, una mena de comitè de savis, que s'encarregarà d'estudiar juntament amb experts i representants de tota la societat civil cada àmbit del nou Estatut. El Parlament, a través d'una ponència, s'encarregarà del redactat defintiu de la carta estatutària, que l'Executiu vol en vigor aquesta legislatura.
Madrid rebaixa la inversió a Balears un 19% i no apuja el descompte aeri
El projecte de Pressuposts generals de l'Estat per al 2005 no inclou l'increment del descompte aeri al qual s'havia compromès públicament el president Zapatero. Durant la seva estada a Menorca el mes passat afirmà solemnement que aquest descompte passaria del 33% al 38% l'any que ve. Però a sobre, les previsions d'inversions estatals a l'Arxipèlag davallen un 19% respecte a les aprovades l'any passat. El secretari general del PSIB, Francesc Antich, es va comprometre a arreglar la situació en el Congrés per la via de les esmenes i aconseguir la pujada dels descomptes aeris. El PP acusa Zapatero de «mentir», de «no complir la seva paraula» i de protagonitzar una «una presa de pèl».
El Govern apujarà les sancions més greus previstes a la Llei de comerç
El Govern balear modificarà la Llei de comerç amb l'objectiu d'endurir les multes que s'imposen per infraccions greus i molt greus. També es concretaran els criteris per delimitar les zones de gran influència turística, on els comerços poden obrir els diumenges i festius durant la temporada alta. L'increment de les sancions a les empreses que incompleixin aquesta normativa té com a objectiu evitar que als infractors els sigui més rendible pagar que complir la llei. En l'actualitat, una falta molt greu pot suposar una multa de 150.000 euros. De fet, ahir el Govern en va imposar cinc de 120.000 euros a diferents infractors, segons indicà el conseller del ram, Josep Juan Cardona.
- La diputada de Vox que ha impulsat la llei per urbanitzar en sòl rústic és propietària d’una empresa immobiliària
- L’Atlàntida Mallorca Film Fest s’espanya amb la reina
- Tots els horaris i itineraris de les marxes per la Pau i la Vida en solidaritat amb Gaza
- SIAU critica la Conselleria d'Educació per «ressuscitar places compartides per afavorir noms concrets»
- La segregació d'alumnes per raó de llengua torna a fracassar: més del 80% de les famílies tria el català com a llengua de primer ensenyament