algo de nubes
  • Màx: 34°
  • Mín: 24°
34°

Família-escola, binomi essencial

Massa poc espai per la importància del tema, però la investigació i les declaracions dels entesos que presenta Andreu Mir s'han de tenir molt en compte, perquè l'encerten totalment. Hi afegiré que només un infant que compta amb una família que educa bé i que assisteix a una escola que també educa adequadament, sense contradir-se, pot permetre que les relacions família-escola siguin escasses, cosa que és una contradicció amb una bona educació; per tant, l'exemple és quasi impossible. L'educació familiar és bàsica i l'educació escolar l'ha de continuar, ha de formar i ha de projectar cap al futur els infants, que han de convertir-se en ciutadans i ciutadanes, capaços de millorar el món en què els ha tocat viure. Els infants d'avui hauran de ser educats per refer un món que els han deixat molt malmenat i en el qual no se sap si l'egoisme de les persones adultes els deixarà marge per refer tot el que s'ha destruït.

Les famílies tenen contacte amb l'escola, segons l'edat dels infants; com més petits més contacte, per arribar a no tenir-ne poc, quan fan l'ESO o el Batxillerat. El fet que no hi hagi relació pot ser causat per ambdues parts o per la incompatibilitat d'horaris. Els pares no han tengut ni tenen gaire importància en els consells escolars i s'han cansat que la seva presència no hi fos influent, i el professorat sempre ha temut que les famílies interferissin en qüestions tècniques per a les quals teòricament no estaven preparades. He tengut la sort de treballar bastants anys en un centre on hi havia una bona relació entre gran part de les famílies i l'escola, i, fins i tot, els pares i mares feien tasques de menjador i extraescolars, i aquest centre funcionava a la perfecció. De manera que si es vol resoldre part del fracàs escolar, han de millorar, i molt, les relacions entre la família i l'escola.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Antònia, fa mes de 12 anys

Trob que arrel d'aquest escrit s'ha encetat un diàleg informatiu molt profitós per a tots i per a totes. La relació família-escola és bàsica per a la bona educació d'un infant, i que vagin pel mateix camí. És molt important que els pares donin suport al professorat, mentre aquest no faci alguna cosa molt greu, perquè això ajuda que el nin/a li tengui el respecte que es mereix.

Som mare, i em preocupa molt aquest tema. Esper trobar-me bons professionals en el camí escolar del meu petit, el meu marit i jo intentarem fer el que toca i estar en el lloc que toca sempre que poguem, tot pel bé del nostre fill, clar.
Valoració:0menosmas
Per Col, fa mes de 12 anys
Que feim quant els problemes conflictes, escola -familia són molt grossos i greus? també hi posau bon humor?
Valoració:-1menosmas
Per emergència, fa mes de 12 anys
Estic totalment d'acord amb tot
Valoració:0menosmas
Per Debat, fa mes de 12 anys
a través de comunicats mensuals on expliquem als pares i mares les activitats que es treballaran durant el mes i soviet demanem col.laboració de la familia, portant materials o bé objectes relacionats amb la temàtica que treballarem. Això agrada molt als pares i mares perqué així saben qué fan els seus fills/es a l'escola i els ho poden preguntar i verbalitzar a casa
Valoració:0menosmas
Per Suc de poma, fa mes de 12 anys
www.xtec.es
Valoració:0menosmas
Per Suc de poma, fa mes de 12 anys
Treball amb les famílies
Com impliquem a les famílies en el dia a dia?

A l'escola es manté una relació molt directa i constant amb els pares, des de primera hora en que arriben a l'escola s'estableix una relació comunicativa per donar la informació que ve de casa, i des del centre es rep atentament.

Quan marxen cap a casa, s'estableix una conversa amb l'adult que ve a recollir a l'infant refent a com ha passat el dia i tot el que ha fet.

Quan fem arribar una circular a les famílies, se'ls hi dóna en mà i se'ls explica de viva veu; i qualsevol comunicació que es faci per escrit també es transmet de paraula perquè quedi clar i no hi hagi mal entesos.

Malgrat tot l'esforç que fem perquè hi hagi una bona comunicació entre l'escola i les famílies, ens trobem amb molts problemes referents a la col·laboració i participació de les famílies en l'àmbit educatiu dels seus fills.

El més freqüent és que quan se'ls demana alguna cosa, no col·laboren i no ho porten, i ens trobem que els que pateixen les conseqüències són els nens, que són la nostra prioritat.

M'agradaria treballar la coeducació escola-família tenint en compte que a casa hi ha altres prioritats que l'educació dels petits i la seva implicació.

Afegeixo un article que ha arribat a les meves mans i que reflecteix la nostra línia pedagògica i el nostre dia a dia.
Valoració:1menosmas
Per llum, fa mes de 12 anys
Bnes preguntes que fas Begonya, quins recursos posam a l'abast dels pares?? doncs un recurs és la motivació utilitzant el seu propi fill a l'abast, i sobretot la simpatia i el bon humor del professorat tutor.
Valoració:0menosmas
Per Begonya, fa mes de 12 anys
Des de l'ebm Nero Nas considerem basic pel bon funcionament de l'escola el treball amb les famílies i la seva implicació en el dia a dia de l'escola.
És per aquest motiu que seria un tema molt important a treballar en el Grup.

Per això ens preguntem:

- Com implicar a les famílies en el dia a dia?
- Com aconseguir una coeducació família escola quan a casa hi ha unes altres prioritats?
- Quins recursos posem a l'abast dels pares per tal que s'impliquin en l'educació escolar?

Valoració:1menosmas
Per Somer, fa mes de 12 anys
les famílies no fan el millor per participar sobre l'educació dels seus fills...
Valoració:2menosmas
Per Pere, fa mes de 12 anys
El que diu en Lladonet és encertat, i el que dius Xisca és del tot cert, perquè si els pares i els mestres passam de tot, qui és el que s'encarrega de l'educació?
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente