Tothom sap que és millor sumar que haver de triar una de les dues opcions del títol d'aquest article. Em referesc a dos casos possibles: el de les persones que després d'haver obtingut un o uns quants títols, per exemple, les dones que per dedicar-se a la criança dels seus fills (això mai no hauria d'haver succeït, però segueix passant) abandonen el treball per al qual s'han preparat, i deixen passar uns quants anys fins que hi tornen. L'altre cas és el de la persona que desenvolupa una tasca per a la qual no té cap títol, però que per diverses circumstàncies ha estat realitzant i que el pas dels anys li ha suposat un perfecte domini del seu treball.
A vegades, es necessita justificar que les persones contractades tenen la titulació corresponent, i això suposa un obstacle, que si avui es pot resoldre a través de l'acreditació, després de la preparació corresponent, implica un avantatge considerable. Des d'un punt de vista legal sembla que és millor o més just tenir la titulació que no tenir-la, ja que en aquest cas es podria parlar d'intrusisme, però en realitat sol estar més preparada la persona que, sense títol, ha demostrat que sabia desenvolupar el seu treball, sempre depèn del tipus d'aquest, que la que tenia la titulació corresponent i en un moment determinat es posa a fer feina.
Si han passat uns quants anys, pot ser no tengui ni idea de la tasca que ha de desenvolupar. Un altre cas és el de les persones, generalment dedicades a l'ensenyament, que s'han tret la titulació obligatòria de català, però que no l'han practicat, perquè han seguit fent les classes en castellà i utilitzant aquest idioma com a llengua vehicular. Moltes són les que cauen en el que s'ha anomenat analfabetisme de recaiguda, que només una bona praxis i un nou reciclatge poden solucionar.
Titulacions o experiència
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Pàgina 1 de 1
A la meva feina unap ersona amb títol de psicologia feia molts disbarats, pareixia més loca que algú q pugui anar al psiquiatra.
titulacions o experiència? jo experiència perquè els tì´tols no serveixen a vegades trobes molt mals professionals q no saben fer feina i tenen titols.
hi ha molta gent q no té títols i treballen millor que alguns amb títol
Una de les coses que volia tractar després d'haver llegit l'opinió de Lladonet, és que l'etapa d'educació infantil va de 0 a 6 anys, és l'etapa més important de la vida del nadó, fins que descobreix que es troba en aquest món que per ell li és ben nou. Doncs aquesta etapa tan important, té titulació de magisteri infantil de 0 a 6 anys però reconeguda per l'estat i la conselleria, només hi ha l'etapa de 3 a 6 anys. Els nadons han de poder estar en mans de persones ben especialitzades, i ben formades. No vull descategoritzar ni desvaloritzar a ningú, però pareix ésser que els nadons en el punt de vista social, com que ni parlen ni gesticulen massa, etc, no són importants, doncs sí, senyores i senyors es necessita especialització, cura atenta, bones atencions musicals, psicomotricitat per a nadons, tallers educacionals de zero anys, etc...Reconeixament i dedicació falta per part de la nostra societat i de tot un món que sigui capaz de perfeccionar-se en el món educatiu en aquesta etapa tant i tant important.
A la meva escola es fan classes de català en castellà, patètic no?
pens que pensau massa!
prefessors?
En el món del professorat se suposa que s'hauria de dominar la llengua catalana però la realitat és molt diferent. N'està ple de prefessors i de professores que rebutgen aquesta llengua i, tot i haver fet el curs de reciclatge, obliden tot el que han après d'una manera molt ràpida. És igual que aquell infant que va a classes de repàs obligat, no aprèn res. Em faig una pregunta, aquest professorat, que se suposa que és culte, coneix el que son les obligacions morals? Perquè dominar i respectar la llengua pròpia de les Illes Balears és una d'elles. Què en pensau?
Pàgina 1 de 1