Els hotelers del nord de Mallorca han rebaixat un 20 per cent les tarifes, en un intent per mantenir les xifres d’ocupació de la temporada passada tot i la crisi econòmica mundial. Així ho explicà ahir la presidenta d’aquests empresaris a Alcúdia, Margalida Socias, en el transcurs d’un workshop entre el sector hoteler de la zona i els touroperadors. En aquest acte es presentava una nova eina de gestió ambiental europea, el Travelife Sustainability System.
Segons explicà més tard Antoni Horrach, president de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), aquesta situació "es pot extrapolar totalment a la resta d’àrees de Mallorca", que veuen com aquest mes de maig "s’ha convertit en el pitjor de l’any" quant a les vendes i, en conseqüència, en relació amb l’ocupació de places.
"Ara tenim un 15 per cent menys de vendes i un 20 per cent menys d’ocupació respecte de 2008 en totes les zones", calculà Horrach basant-se en les dades consolidades per als primers deu dies d’aquest maig. "És una situació generalitzada, que afecta tant el mercat espanyol com l’alemany i el britànic", declarà el president dels hotelers.
Per part seva, Socias assegurà que l’ocupació respecte de maig de 2008 ha baixat prop d’un vint per cent a la part d’Alcúdia i que la registrada durant les vacances de Pasqua al nord de Mallorca va ser sensiblement superior a la de la temporada passada.
"Per Pasqua hem tingut un 68 per cent d’ocupació, amb 10.000 places hoteleres obertes, mentre que l’any passat va ser d’un 58 per cent, encara que s’ha de dir que llavors la Setmana Santa va ser per març i hi havia menys places obertes", detallà Socias.
En aquest sentit, Horrach manifestà que "és una qüestió de mercat" i assegurà que l’esperança és que es repeteixi "allò succeït el mes d’abril, quan al final l’evolució de les reserves va ser més favorable d’allò que esperàvem".
Joanne Baddeley, de Thomas Cook, assenyalà que "segons les nostres xifres constatam que, tot i la crisi, la gent continua venint a Mallorca. Hi tenim molta confiança perquè la zona té molts de clients repetidors i, encara que hi ha crisi i veiem els canvis que provoca, Mallorca es manté per sobre de la resta de destinacions".
Respecte de les previsions per als mesos d’estiu, el líder de la FEHM volgué també tranquil·litzar una mica els ànims: "Per al juny ja notam una gran millora de la demanda".
Turquia o Egipte, competidors directes de les Balears, ofereixen des de fa mesos paquets de tot inclòs per 20 euros al dia i han obligat a entrar en la guerra dels preus els hotelers mallorquins per por de no perdre clients en plena crisi econòmica.