cielo claro
  • Màx: 33°
  • Mín: 24°
24°

Amb la mirada al nou tigre asiàtic

El Vietnam necessita places hotelers de 3 i de 4 estrelles

"Vietnam. L’altre miracle asiàtic". Aquesta era la portada de The Economist, el setmanari britànic d’economia i política, del 26 d’abril passat. Un reportatge de 14 pàgines hi analitza el potencial d’un país que és el sisè mercat del món amb majors perspectives de creixement turístic per al període de 2007 a 2016, segons el Consell mundial de viatges i turisme.

Una trentena d’empresaris balears pogué conèixer aquestes dades de primera mà en el seminari organitzat per l’Icex (Institut de Comerç Exterior) a Palma, en el qual participaren el conseller econòmic i comercial d’Espanya a Ho Chu Minh, Isaac Babero, i Luong van Ly, director de la consultoria vietnamita DNL Partners.

El Vietnam és una República socialista que després de la reforma de la Constitució el 1992 s’obrí al món i rep ja devers 50 milions de dòlars en inversions estrangeres.

El nou "tigre asiàtic" veu com la xifra de turistes s’incrementa any rere any, però té una planta hotelera poc diversificada en la qual l’oferta es limita a hotels de 5 estrelles. La manca d’establiments de categoria mitjana (3 i 4 estrelles) ofereix una oportunitat de negoci per als empresaris de les Illes. En grans ciutats com Ho Chi Minh o Hanoi es multipliquen els visitants internacionals, turistes de negocis, fins i tot els mateixos vietnamites que cerquen hotels ben situats sense grans luxes però de qualitat.

El Vietnam té avantatges com l’estabilitat econòmica i política, les reformes legals aplicades per protegir les inversions estrangeres o l’atractiu com a destinació turística. A l’altre costat de la balança, hi ha una elevada inflació, la manca de capital humà format o la necessitat de millorar moltes infraestructures.

Sol Meliá fou la veu de l’experiència durant la jornada que va tenir lloc a la Cambra de Comerç. Fa més de deu anys que gestionen el Meliá Hanoi i ara estudien diferents opcions que els ha ofert el Govern vietnamita.

El director de la marca Meliá, Daniel Lozano, no negà les dificultats amb les quals s’han trobat al llarg dels anys com la crisi derivada de la grip aviària, però assegurà que en els pròxims entre 5 i 10 anys les expectatives són d’una gran demanda i de beneficis alts. Atribuí la poca presència d’empresaris espanyols al desconeixement tant de les oportunitats de negoci del país asiàtic com del marc jurídic "tan avançat" de què disposen, equiparable al de prou països de la UE.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.