Seguint la majoria de mitjans de comunicació, semblava que pràcticament ni feia falta que hi hagués eleccions, el 23 de juliol. El PP les guanyava per golejada i, amb el suport de VOX, seguint el model de Castella-Lleó, cor de la nació seua, farien i desfarien al seu gust. Però, en democràcia, no compten les enquestes, sinó els vots. I, al final, aquestes eleccions, des del meu modest punt de vista, ens han proporcionat algunes coses ben positives. Aniré per ordre.
Començam per Eivissa: Juanjo Ferrer ha guanyat l'escó al senat (a l'última etapa, per Formentera, Neus Massanet). Eivissa i Formentera al Senat ha guanyat l'escó que haurien de ser dos. N'estic content, com ja saben els lectors, que coneixen de sobra les meues inclinacions polítiques. En Juanjo és un bon professional i una persona compromesa no només amb la seua professió, sinó també amb el seu activisme, especialment en el camp de la cultura. És un actor cada vegada més ben format, cosa que fins i tot algú ha intentat ridiculitzar durant la campanya, i el trobam en iniciatives tan positives com ara sa Xacota de Portmany. Crec que som molts els eivissencs i els formenterers que ens hi sentim molt ben representants, pel tàndem Ferrer-Massanet.
He de dir que, personalment, també tenc simpatia per en Miquel Jerez, encara que no acab de saber què hi fa, un liberal, al PP. Ja he dit i escrit manta vegada que crec que va sent hora que els liberals s'organitzin, o ens organitzem, de la manera més adequada per no anar ressolant dins partits il·liberals. I, posats a fer, també en tenc per n'Encarna Castro, que ha superat els cinc mil vots i ha contribuït de manera ben positiva a la causa. Tampoc no acab de veure què hi fa, a VOX, però cadascú s'organitza de la manera que millor troba. D'això va la democràcia.
Segona gran cosa d'aquestes eleccions: qui tanta gent ens venia que, inexorablement, seria el president del govern espanyol, Alberto Núñez Feijóo, no ho serà. PP i VOX no sumen. No hi haurà cap govern presidit pel galaico-espanyol. I ho tenia tot de cara per arribar a la Moncloa. Però els seus actes i els dels seus correligionaris de partit li han pegat una patada allà on tothom pensa. Tardarem molt, la majoria dels ciutadans de les Illes Balears i del País Valencià a oblidar que el PP ha posat a la presidència del Parlament de les Illes Balears i de les Corts Valencianes, cambres de la nostra migrada sobirania popular, unes persones que voldrien que aquestes institucions no existissin. Deixar al capdavant dels nostres parlaments gent que no accepta l'Estatut, que no parla la llengua del país, que no en reconeix la identitat (si no és per eliminar-la), no es pot perdonar. I no s'ha perdonat. Crec que tant el PP balear com el valencià haurien tret molts més bons resultats si no hagués set per la seua maldestresa. I, gràcies a ells, el seu amic Feijóo no presidirà cap govern espanyol.
Tercera cosa: el Trio de la Benzina ha d'empassar-se-la. Estaven tan convençuts que Feijóo aniria a la Moncloa que fins i tot ja deien qui aspirava a ser ministre i qui posarien d'això o d'allò. Intentaven que es materialitzàs la teoria de la profecia autoacomplerta: si deien tres-centes vegades que Feijóo presidiria el pròxim govern espanyol, segurament acabaria sent veritat, la gent ho veuria com a inevitable, i al final la poma madura (o podrida) cauria pel seu propi pes. Se l'han d'empassar, després d'haver demostrat que no feien periodisme, perquè el periodisme quasibé ha desaparegut, sinó propaganda de partit pura i dura. Les seues portades, cròniques i columnes de les quatre o cinc últimes setmanes (per no anar més endarrere) poden ser estudiades a les Facultats de Periodisme com a exemple del pitjor que es pot fer si hom treballa en un mitjà de comunicació. L'antiperiodisme espanyol només s'assembla al que infectava els Balcans durant els anys vuitantes del segle passat, i que ha estat estudiat tant a consciència.
I, de moment, quarta i última: el president Carles Puigdemont, des del seu exili a Waterloo i la seua feina diària al Parlament Europeu, decidirà qui serà el pròxim estadant de la Moncloa. Bona manera, al cap i a la fi, de demostrar a Marchena, Llarena, Lamela i companyia que, davant les urnes, quan parla la democràcia, no hi manen les togues. I no hi han de manar, en un sistema democràtic. Després d'haver parlat tant de Bildu, d'haver enterrat el procés d'autodeterminació (què dic el procés! D'haver enterrat Catalunya) i d'haver difòs slògans que fan envermellir només de sentir-los, el govern d'Espanya torna a dependre, com ha ocorregut tantes vegades, de qui s'entengui amb els representants de les nacions sense estat. Esper que tots ells i elles sàpiguen fer valer la representació que se'ls ha donat. Si no, poden ser liquidats en bloc, perquè ja han perdut més de set-cents mil vots.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si després dels dos primers intents no hi ha "gobierno" hi haurà un acord PP + PSOE "in extremis" que vendran com un acte de sacrifici patriòtic per amdues parts per salvar la "Unidad de España", (que és l'ídol adorat tant pel PP com pel PSOE )
PERDIDA LA INFLUENCIA EN EL ROSELLON FRANCES, LA DESCOLONIZACION CATALANA EN BALEARES Y VALENCIA JUNTO CON ELRECHAZO EN LA FRANJA DE PONIENTE,SOLO QUEDA EL PRINCIPADO
Hay mucho zurdo que se ha movido para parar a la megaturboultraderecha. Hasta charnegazos que votan ERC para ser buenos catalanes han preferido votar a Falconetti donde realmente ha funcionado el mensaje de vox = malo, pero suficiente para salvarle el culo a Pedro. Si no fuera por esto Sanchez se queda en 10 diputados menos y a lo mejor la película hubiera sido distinta.
"Punt", et record que els ideòlegs del nacionalisme espanyol no s'han cansat de dir i repetir que el PSC és un partit col·laborador del nacionalisme català i enemic d'Espanya. En Juan Carlos Girauta, fa tres anys i busques defineix el PSC així: "Partido de lameculos y traidores". Entrevista amb en Carlos Carrizosa fa dos anys i busques: “Se puede considerar al PSC como un partido nacionalista”. Entrevista amb na Cayetana Álvarez de Toledo, fa nou mesos: "El PSC es el tonto útil del nacionalismo y legitima la xenofobia". Article d'en Jesús Rul publicat fa set mesos: "PSC-PSOE: caballo de Troya contra España". Entrevista amb en Francesc de Carreras, fa set mesos: "El PSC siempre ha estado contagiado de nacionalismo". Ara, de cop, resulta que el PSC és constitucionalista!
Benvolgut Bernat estic totalment en tú la informació esbiaixada dins Espanya és una puta vergonya, i la "Injustícia" no en parlem, una taca de morques a la democràcia, que li diven i no ho és. @ Punt, molts de catalans han sacrificat el seu independentisme per poder aturar el faxisme, vot útil, com jo mateix.
quinta cosa: la mayoria en Cataluña ha votado constitucionalismo. Sube el PSC, Baja ERC y la CUP desaparece.