algo de nubes
  • Màx: 20.45°
  • Mín: 13.93°
20°

La discapacitat com a element de màrqueting

Els conceptes diversitat, integració, inclusió i tantes variants i sinònims com vulgueu, sonen amb força als mitjans de comunicació i entre els i les professionals que es dediquen a qüestions directament relacionades a treballar perquè aquests conceptes passin a ser una realitat tangible entre les persones que pateixen algun tipus de discriminació.

Existeix, però, un contrast molt bèstia entre la normalització, ús habitual i acceptació d'aquestes paraules i la realitat dels col·lectius als quals fan referència. Així, mentre al conjunt de la societat se li transmet la idea que la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat és pràcticament un fet, la realitat és que la seva taxa d'atur és d'entorn del 75%. Aquest percentatge és similar també entre els joves amb discapacitat o si ho preferiu, diversitat funcional. Que sona més indesxifrable i professional.

Sembla que només hi ha un col·lectiu que supera aquests percentatges; el de les persones transsexuals. En el seu cas, l'atur els afecta fins a un 80%. En altres paraules; 8 de cada 10 persones trans es troben desocupades. Aquestes xifres són insostenibles i un fracàs des del punt de vista social.

No neg l'evidència que algunes organitzacions, institucions, entitats i voluntaris fan una tasca útil i positiva per a corregir aquesta situació. Però alhora, altres empreses, organitzacions i professionals suposadament compromesos en aquestes qüestions, usen col·lectius vulnerables per a dotar-se d'una imatge que res té a veure amb les seves pràctiques quotidianes.

Significa, en aquest cas, utilitzar la discapacitat o identitat sexual com a instruments de màrqueting. I, quan s'està disposat a usar qualsevol persona o situació per a projectar determinades imatges que a més, són falses, deixen de respectar-se unes situacions personals sovint molt dures, delicades i complexes.

Llavors, és quan bona part d'aquests col·lectius perden la fe en alguns dels instruments que, suposadament, hi són per integrar-los. A més de discriminats, esdevenen material gratuït per a un màrqueting de gran valor afegit, del qual se'n beneficien uns altres, que no pateixen cap d'aquestes circumstàncies. Es fa difícil descriure en paraules aquesta mena de parasitisme, increïblement impresentable.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Eugenia Bretones, fa mes de 2 anys

Assignatura pendent per una societat que discrimina cada dia moltes persones que no ho tenen gens fàcil per la discapacitat o la seva identitat sexual, per molt slogan que es faci



Comparteixo, felicitats Jaume

Valoració:5menosmas
Per Antonia Flaquer, fa mes de 2 anys

Un 10 d'article, tot el que dius ho compartesc totalment. El faré circular

Valoració:5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente