algo de nubes
  • Màx: 18.83°
  • Mín: 9.02°
18°

Mega-creuers i explotació colonial

La benvinguda del Govern balear al creuer Mein Schiff 2 ha provocat la indignació dels que s'oposen a l'excés d'aquesta mena de vaixells, que es veuen venir que aviat tornarem a ser allà on érem abans de la pandèmia. La preocupació no és debades, atès que hi ha estudis segons els quals els creuers emeten 10 vegades més contaminants que tots els automòbils d'Europa i que Palma és la segona ciutat europea més afectada.

Què pot fer el Govern balear, emperò, per reduir l'arribada de creuers a unes xifres sostenibles? Idò res o ben poca cosa. En primer lloc perquè no tenim competències en ports i aeroports, i en segon perquè d'ençà que Madrid va decidir impulsar el monocultiu turístic a les colònies d'ultramar, en temps de Fraga Iribarne, l'economia de moltes famílies depèn del turisme de masses. En conseqüència, si el partit de torn que ocupa el Consolat diu o insinua que reduirà el turisme de creuers, sense oferir una alternativa als ciutadans que viuen dels bars, restaurants, taxis, autocars, botigues de records, etc., regalarà vots a l'oposició.

Espoliats i a l'espera d'un REB que no arribarà mai, no podem canviar el model per evitar dependre tant del turisme perquè no tenim doblers per incentivar empreses ni per compensar el cost de la insularitat. Tampoc podem controlar la immigració, que ha fet duplicar la població de les Balears en quaranta anys i ha inflat encara més el sector de serveis, això quan els nouvinguts tenen la sort de trobar feina. Tots aquests problemes no apareixen perquè siguem una illa turística. Malta, per exemple, independent des de 1964, disposa d'una economia molt més diversificada i la seva taxa d'atur és una tercera part de la nostra. I les illes Åland, que la consellera Rosario Sánchez ha visitat no fa gaire, gaudeixen d'una autonomia política i fiscal, tot i pertànyer a Finlàndia, que Espanya no ens concedirà mai.

En resum: menjarem mega-creuers, contaminació, massificació i excés de població, amb derivades com la delinqüència d'importació, mentre siguem una colònia explotada per Espanya. Un cercle viciós del qual només en sortirem amb la independència i la constitució d'un Estat propi.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Quin desastre, fa mes de 2 anys

Els que hem fet feina a la hosteleria hem vist com els guanys que abans eren per els illencs, cotxes de lloguer, excursions, comissions, bones propines, canvi de divisa, etc, etc,.. poc a poc varen anar canviant de mans cap a gent que ni tant sols viu a les Illes. En poques paraules, amb l' ajut inestimable dels nostres polítics i hotelers, hem acabat repartint-nos la merda que deixen, mentres els beneficis són per un altre. I no hi ha cap motiu per pensar que amb els creuers serà diferent, ben el contrari.

Valoració:4menosmas
Per Pep Corba, fa mes de 2 anys

La possible solució,siría,que els creuers,se propulsasin,amb gas natural,o hidrógen,que no contaminan; també,que se limitasin,el nombre d'escalas.
No benefician,a tanta gent,com diuen,de vegadas,s'envan directament a l'aeroport,o d'excursió arran de l' illa.
Per jo personalment,no caldría que tornasin.

Valoració:2menosmas
Per Troca, fa mes de 2 anys

Benvingut Mister Marshall, els que no aspiram a res més et saludam.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente