El PSC vol abandonar l’ensenyament en català, ells en diuen immersió lingüística

TW
2

No sé si és veritat o no que si es repeteix una mentida moltes vegades, arriba a semblar que és veritat. En el meu cas em referesc a si s’utilitza un concepte gramatical equivocadament, quedarà per a sempre el nom incorrecte com a correcte. El fet és que sempre es diu ensenyament amb immersió lingüística de manera equivocada. Es diu immersió lingüística quan s’hauria de dir ensenyament en català, i no crec que sigui cap estratègia per vendre la moto, o per colar aquest tipus d’ensenyament als que voldrien ensenyament en castellà i res més. S’empra la immersió lingüística com a mètode d’ensenyament, quan a una escola que fa ensenyament en català hi arriben molts alumnes que desconeixen completament la llengua. No se’ls pot integrar en les classes normals, perquè no entendrien res ni realitzarien cap tipus d’aprenentatge. Per això se’ls posa en algun grup on s’aplicarà la tècnica de la immersió lingüística, que és un mètode molt ràpid perquè els nouvinguts puguin adquirir eines bàsiques per a la comprensió de la nova llengua, i quan puguin s’integrin als cursos regulars de l’escola.

Idò el PSC, en aquest moment que necessita pactar amb els independentistes per aconseguir el govern a l’Estat espanyol, es treu de la mànega el seu tarannà espanyolista i volen acabar amb el que ells equivocadament diuen immersió lingüística, que significa que volen acabar amb l’ensenyament en català. I no vos cregueu, ho argumenten. Utilitzen arguments pedagògics, didàctics o lingüístics? No. Ni un. Sabeu quin argument usen? Idò o l’han manllevat o l’han robat a la dreta i a la dreta més extrema. Ells diuen que els nacionalistes, que són els independentistes, s’han fet seva la llengua, i la immersió lingüística. I com que aquest fet és molt perillós, i com que existeixen els no nacionalistes i els no independentistes, és a dir, els nacionalistes espanyols i els submisos al poder de l’Estat, el que s’ha de fer és un sistema en què hi hagi un model plurilingüe que respongui amb flexibilitat a la realitat sociolingüística que el país exigeix, aquesta vegada, el país es refereix al Principat.

Això encara no ho han decidit, ho ha de debatre en el proper Congrés que s’ha de dur a terme a mitjan desembre. Diuen que volen fer el que resulta impossible i és defensar el català i el castellà. He dit que resulta impossible, i ja ho he demostrat en altres articles, i si cal, ho tornaré a fer. Sempre que es posa una llengua dominant al costat d’una llengua dominada, aquesta segona hi surt perdent. La llengua catalana fa temps que es troba en un llarg procés de substitució. També és mol senzill demostrar que es troba en aquest procés, i que encara que s’ha intentat revertir-lo amb accions i fets, com el que ells en diuen immersió lingüística, no s’ha aconseguit. No s’ha aturat el procés de substitució lingüística. L’únic que s’ha fet ha estat frenar-lo, i ara arrriben els socialistes i volen llevar els frens, perquè els unionistes espanyols diuen que el fre està posat a l’espanyol. Aquesta és la més gran de les mentides que ha utilitzat el PP i els Cs, als que s’han ajuntat per ampliar la mentida els de Vox, però el que és imperdonable és que els socialistes hagin abraçat les idees dels partits que volen eliminar la llengua, la llengua pròpia.

Els socialistes aprofiten per dir que el procés independentista ha provocat una ruptura del pacte de convivència en matèria lingüística, perquè els independentistes han instrumentalitzat la llengua, és a dir, s’han apoderat de la llengua i l’han associada a la seva causa, de la qual n’han fet un ús partidista, especialment a l’escola. Arriben a acusar tot plegat de causar la divisió social i per això volen un model plurilingüe que aconsegueixi que l’alumnat conegui i estimi el català i el castellà, i que això sigui així per a tots els ciutadans.

Aquest objectiu final s’aconseguia amb el mètode instaurat, els que ells en diuen immersió lingüística, però les idees dels mentiders i dels colonialistes són les que han convençut aquests “progres” actuals. Allò cert és que amb l’ensenyament en català encara no s’ha aconseguit que l’alumnat en acabar l’escolarització obligatòria sàpiga tant de català con de castellà. L’alumnat continua dominant més el castellà i a la societat no avança l’ús de la llengua pròpia, continua retrocedint i el procés de substitució lingüística continua. El PSC li vol pegar una estocada més. Esperem que tenguin alguna ment brillant que els obri els ulls en el seu proper congrés on volen posar en pràctica aquesta barbaritat.