nubes dispersas
  • Màx: 17.64°
  • Mín: 10.51°
11°

Educar persones o fabricar mercaderies

Molta atenció als nous continguts que incorpora la LOMQE a 5è de primària, a l'assignatura de Ciències Naturals i Ciències Socials (el nou nom imposat també per Wert a l'assignatura de Medi). Per viure en societat, ho diu així talment, les nines i els nins de 10 i 11 anys hauran d'aprendre el següent:

La producció de béns i serveis. El consum i la publicitat.

Educació financera. Els doblers.

Ocupabilitat i esperit emprenedor.

L'empresa. Activitats i funcions.

Sí, sí, 10 i 11 anys. L'objectiu miserable de la dreta de mercantilitzar l'educació vinculant els processos educatius dels nins i nines a objectius econòmics. La formació de les persones, que hauria de ser un element inqüestionable i prioritari en les societats avançades, queda totalment marginada per les necessitats dels mercats, la competitivitat i el capitalisme. I mentrestant, hi ha retallades fortes dels mestres de suport i interins, una davallada dels recursos destinats a atendre la diversitat i molts menys ajuts. O sigui, que el binomi educatiu de la dreta és la mercantilització i un atac ferotge a la igualtat d'oportunitats, que en puguin arribar poquets a la Universitat i ben adoctrinats. El resultat són alguns grans empresaris i molta mà d'obra barata i poc formada. Tot plegat, aquesta "educació pública" del Partit Popular és antagònica a l'educació pública que ens cal com a societat.

El primer paràgraf de l’avantprojecte de la LOMQE (2012) ja era tota una declaració d'intencions: “La educación es el motor que promueve la competitividad de la economía y las cotas de prosperidad de un país; su nivel educativo determina su capacidad de competir con éxito en la arena internacional y de afrontar los desafíos que se planteen en el futuro". Ideòlogicament, aquest avantprojecte era radicalment contrari al preàmbul de la LOE del 2006 que afirmava que "la educación es el medio más adecuado para garantizar el ejercicio de la ciudadanía democrática, responsable, libre y crítica, que resulta indispensable para la constitución de sociedades avanzadas, dinámicas y justas. Por ese motivo, una buena educación es la mayor riqueza y el principal recurso de un país y de sus ciudadanos.”

Hem d'aturar aquesta LOMQE, fabricada per la FAES, per evitar les conseqüències negatives que podria tenir en el nostre futur immediat. Ens hi jugam la diferència que hi ha entre educar persones i fabricar mercaderies. En primer lloc, hem de treure el Partit Popular del poder per dissenyar un model d'ensenyament que dissociï el pitjor interès partidista del creixement i del procés educatiu de les persones. Durant i després, hem de plantejar polítiques educatives a llarg termini i implicar-hi la comunitat educativa com a protagonista; en definitiva, aplicar els principis de la democràcia participativa. I, sobretot, hem de blindar la cosa pública, per tal que sempre estigui associada a la igualtat d'oportunitats i la cohesió social.

Antoni Noguera,
Regidor de MÉS a l'Ajuntament de Palma.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Conaervador, fa mes de 9 anys

És hora de que la societat civil d'aquesta Comunitat Autònoma prengui conciència de que sols amb una educació com cal, respectuosa amb mares i pares, docents i entorn social (inclosa l'Història y demés arrels identitaries) podrem sobreviure dins d'aquesta vila global

Valoració:1menosmas
Per Joan M. Gelabert, fa mes de 9 anys

Si ja ho diu l'OCDE. Menys totxos i més neurones però en el PP no n'hi ha ni una.

Valoració:7menosmas
Per ARR, fa mes de 9 anys

D'una lectura ràpida del seu article sembla que a 5é de primaria ,a l'àrea de Ciències Socials objectiu fonamental són els doblers o com vostè diu “Sí, sí, 10 i 11 anys. L'objectiu miserable de la dreta de mercantilitzar l'educació vinculant els processos educatius dels nins i nines a objectius econòmics. “

L'objectiu d'aquest escrit és comprovar si de les xifres es dedueix l'objectiu miserable.

Després de fer un poc de recerca :
BOIB Núm. 097 , 19/Juliol/2014 Decret 32/2014 , de 18 de juliol, pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària a les Illes Balears .

Ciències Socials .: Finalitat de l'àrea : “La finalitat de l’àrea de ciències socials és estudiar les persones com a éssers que viuen dins una societat i la seva realitat en els aspectes geogràfics, sociològics, econòmics i històrics. També és aprendre a viure en societat, a conèixer els mecanismes fonamentals de la democràcia i a respectar les regles de la vida col·lectiva.”

A l'àrea de Ciències Socials amb 2 hores setmanals a 4t i 1,5 hores setmanals a 5è i a 6è .
Els continguts es divideixen en quatre blocs :
Bloc 1. Continguts comuns
Bloc 2. El mon que ens envolta.
Bloc 3. Viure en societat.
Bloc 4. Empremtes del temps .

De 4t a 6è s'han d'ensenyar , uns continguts que duen associats uns criteris d'avaluació (Criteris) i uns estàndards d'aprenentatge avaluables (Estàndards) . A la següent taula hi ha un recompte de cada un dels ítems esmentats.

Bloc 1 Bloc 2 Bloc 3 Bloc 4
Continguts 12 30 22 10
Criteris 18 18 15 5
Estàndards 17 31 31 18

- Al bloc 3 , hi ha els tres continguts : a) La producció de béns i serveis. El consum i la publicitat; b) Educació financera. Els doblers. L'estalvi; c) Ocupabilitat i esperit emprenedor. L'empresa. Activitats i funcions.
Aquests tres continguts representa un 4% del total de continguts.
- Al bloc 3 hi ha quatre criteris d'avaluació relacionats amb els tres continguts . Representen un 7% del total dels criteris d'avaluació.
- Al bloc 3 hi ha nou estàndards d'aprenentatge avaluables relacionats amb els quatre criteris d'avaluació . Representa un 9,3% del total dels estàndards.

D'aquestes xifres no se dedueixen les seves conclusions. Ara bé per ventura me equivocat.

Valoració:-1menosmas
Per Català de Mallorca, fa mes de 9 anys

Per això (també) vull la independència

Valoració:28menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente