Socarrats de Vila-Real contra el tancament de RTVV

TW
0

L’Associació Cultural Socarrats de Vila-real vol fer constar la seua indignació pel tancament de l’ens públic Ràdio Televisió Valenciana, i se solidaritza amb els seus treballadors, després de l’anunci emés pel president de la Generalitat, Alberto Fabra.

Al nostre parer, la ràdio i la televisió públiques són un element cohesionador per a un país. Tanmateix, considerem que durant els darrers anys, Canal 9 Televisió no atenia els condicionants de servei i qualitat necessaris, no acomplia els mínims acceptables de llibertat d’expressió i de pluralitat informativa. El poble valencià no ens hem sentit identificats sinó defraudats per una plataforma comunicativa manipulada, que no representava els interessos dels valencians. Al contrari, la cultura en valencià ha estat menystinguda i oprimida per una censura anacrònica, antidemocràtica, que ens ha afectat a tothom com a receptors, però especialment als intel·lectuals i artistes que han mantingut una actitud crítica amb la ideologia al poder, caracteritzada pel balafiament econòmic en polítiques antisocials i el benefici particular en pràctiques corruptes.

Volem una televisió pública, de qualitat i en la nostra llengua, gestionada des de l’honradesa política, des de la professionalitat i la independència dels seus càrrecs, oberta als interessos de la ciutadania.

Socarrats de Vila-real continuarà reivindicant la no-violació dels nostres drets i la cultura de la comunicació en coherència amb la història i la identitat dels valencians.

Per un País Valencià en llibertat i amb institucions al servei del poble, manifestem el nostre rebuig al tancament de RTVV.

Vila-real, novembre de 2013.