La profunda crisi del Constitucional
Al tribunal, vital per a l'equilibri de l'Estat espanyol, li salten les costures a causa de la imparable politització
La renúncia de tres magistrats del Tribunal Constitucional, dos de progressistes i un de conservador, a partir de la legítima argumentació que havien soprepassat de més de sis mesos el mandat de renovació previst a la Carta Magna, no amaga la profunda crisi d'aquest òrgan, d'una importància vital per a l'Estat espanyol. El fet que la seva composició sigui precària i que qualsevol baixa hi resulti molt mala de cobrir és la prova més fefaent de la intolerable politització i la presència, de cada cop més descarada, del partidisme dins una cort que s'hauria de distingir per l'exquisida independència del poder polític.
La decisió sobre la legalització de Sortu, però, ho ha canviat tot. L'èxit electoral d'aquesta coalició basca ha fet saltar les costures de l'Alt Tribunal. De fet, permetre que la formació abertzale es presentàs al comicis no es prengué des de cap òptica estrictament jurídica, sinó que s'inscriví en una pugna oberta entre el PSOE i el PP. Per molt que el president del Constitucional no accepti les dimissions, la situació és patètica.
També a Opinió
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Campanya d’ensabonada a la monarquia espanyola (espòiler: la pagam entre tots)
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
- [VÍDEO] Arran mostra l’acció contra la Conselleria i crema fotos de polítics i hotelers
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ca, urgentment,l un poder judicial independent.
Crec que és Bildu i no Sortu que fou legalitzada